Utmaningar 2015 ?

Det är så här års som ”alla” blickar tillbaka på året som varit.
Det är många som är stolta över prestationer; uppsatta mål eller utmaningar som de själva kanske inte varit helt säkra på att de skulle klara av.

För egen del var 2014, som jag nämnt tidigare, ett ”upplevelse-år”.
Jag lovade mig själv att köra långa, sköna pass i naturen. Att springa på leder och bara njuta av nya miljöer och vackra omgivningar. Och det har jag gjort! Egentligen inte så många leder som jag hade velat, men man måste börja någonstans. Och de jag inte hann med i år, är ju där även nästa år. Right? 🙂

challange

Foto: lifeinshanghai.se

Samtidigt måste jag erkänna; jag är lite avis.
Jag är ju inte min prestation, absolut inte! Men när jag läser om känslan ni har fått när ni:
* Klarat er allra första mara.
* Hur ni vågat testa ett hinderlopp
* Fixat ert första triathlon
* Genomfört er första mil
* Slagit ert PB
* Eller hur ni vågat utmana er i skogen på er nyinköpta MTB

Då är det något som gnager lite inombords…
Jag blir så inspirerad! Och som sagt, lite avundsjuk. Jag minns ju känslan från mitt första Risveden-lopp. När jag inte alls visste vad som väntade och tänkte; ”Hur svårt kan det vara?”

Åh jo, jag var rätt naiv…!! För det var riktigt, jäkla ap-jobbigt! (Underlättade det av att längsta träningspasset innan tävling var ca 7-8 km tror ni? *harkel*) 😛 Men samtidigt det roligaste jag hade gjort!! Den känslan av att klara av något, jag knappt trodde jag skulle klara av. Den minns jag. Och saknar!

Jag vill utmana mig. Men är samtidigt osäker…
Ingen bra kombo… Och jag brukar inte tveka på det här sättet. Undrar varför jag gör det den här gången? (Herregud vad jag svamlar!?!) 😮
Men jag VILL ju testa gränserna! Så nu vrider och vänder jag på det i huvudet;
Vad ska min nästa utmaning bli?

13 thoughts on “Utmaningar 2015 ?

  1. Förstår dig. Kanske klokt att klura lite till och försöka förstå vad du verkligen får mest glädje av. Jag känner lite som så själv: Jag tycker vissa utmaningar och tävlingar är tusans roliga i just ögonblicket o kanske en vecka eller två efteråt. Men vägen dit är inte så skoj… den tiden är roligare utan dessa mål. Så känner jag just nu… tråkmåns som jag är.

  2. Förstår dig!! Det ÄR en grym känsla att klara ett mål. Eller nåt man inte ens visste att man skulle klara. Hoppas du hittar nån bra lagom tuff utmaning 🙂

  3. Det är en garmin 910xt =)
    Om du inte vet vad du vill göra, avvakta. Kanske kommer det upp något som du verkligen vill göra eller satsa på. Annars njut av dina rundor och må väl ❤ Kram ifrån tjejen med ett mål detta året, att ta mig runt gbgvarvet. Bara ta mig runt, ingen tidspress. Så underbart 😀 kram

  4. Kom ner till Malmö den 2/5 och ta en ”sväng” på stranden med mig vettja! 😉
    Bara gör. Ut ur trygghetszonen eller var sjutton det nu är och bara kör! U can do it! Heja! Kram 😀

  5. Vad vill du innerst inne? Och vad hindrar dig från att testa de där grejerna du är ”avis” på? Vill du något av dem så gör det! 🙂
    Du kan!
    Och ibland kan utmaningen vara att inte utmana sig själv hela tiden. 😉

    • Njae, jag menar inte att jag vill just de grejerna. Bara att jag är avis när jag läser om KÄNSLAN andra får när de klarar av att göra såna saker.
      Det är många tankar i mitt huvud nu. Ska försöka tolka dem och få fram vad jag verkligen vill! 🙂

  6. Du kan ju utmana dig på andra vis än genom att öka distanser eller minska tider. Ex att prova på de där sakerna som du läser om hos oss andra. Som tex MTB!
    Eller varför inte springa någon annan stans än i skogen? Det behöver ju inte vara asfalt och betonghus för det. Kanske längs kusten? På stranden? Med sällskap (Det vore kanske en utmaning i sig? 😉 )?
    Kram

Kommentera

