Bland tomtar och troll!

Det kändes verkligen som att jag mitt ibland dem på passet igår.
Jag kände mig iakttagen. En lite underlig känsla. Om än omöjlig. Eller? 😉

Rundan började vid en sjö. Stillhet för själen!
Sedan bar det av in i skogen en bit. Efter det lite grusväg och uppåt, uppåt, uppåt… Och så lite till uppåt?! Jag har som nämnt, har kroppen känts lite ”märklig” det sista, så jag gick faktiskt i uppförsbackarna. Á-la-ultra-tänk. 🙂

IMG_1590

In i skogen igen. Tassade fram på delar av potatisleden.
HELA leden är inte fantastisk (på samma sätt som jag tycker om Hol-leden). Men delar utav den är det! Jag valde lite favorit-delar alltså. Inte helt fel när man kan plocka ”russin ur kakan”.  Det är ju inte alltid det funkar, med tanke på hur resten av rundan ska se ut. Men den här gången gick det bra. 🙂

IMG_1589
Fröken Love var nöjd med rundan (som alltid).
Hon blir som TOKIG när jag hon ser att jag börjar ta på mig löparkläder… Har det med svettlukten att göra tror ni? Haha! 😉
Dessutom hittade jag ytterligare en sele i korgen, som vi fick med oss när vi tog över henne. Det är tydligen en bra, ergonomisk sk. ”Y-sele” (har jag fått berättat för mig). Den känns väldigt smidig, hur som helst!

IMG_1586

Efter en stunds tekniska stigar med knöliga rötter + en del grusväg såg jag i ögonvrån något svagt, som kanske, möjligtvis skulle kunna vara tendensen av en stig (?!) Jag svängde av och försökte skönja vart den tog vägen.

Efter ett par hundra meter, blev den mer tydlig (märkligt att den inte var tydlig hela vägen kan jag tycka?) och plötsligt befann vi oss i MAGISK skog! Jo, jag använder ofta ”magisk” när jag beskriver skogar och stigar, men den här: V.e.r.k.l.i.g.e.n. magisk! Wow-känsla!

IMG_1587

Den var dock relativt mörk, lummig och man fick nästan en känsla av ”instängdhet”.
En skog fullständigt tagen ur ”Tomtar och troll”! Efter ytterligare ett par hundra meter in, kände jag mig i akttagen. Märklig känsla.Det kändes som att det lätt hade kunnat vara ett troll stod bakom en sten eller träd och kollade på oss, även om det är sannolikt. (Eller…?) 😛

Lovisen såg kanske trollet.

Hon sprang före mig men stannade och stod och stirrade på något ändå till jag kom fram och även då ignorerade hon mig och jag hann ta ett foto av hennes ”fokusering”. Hm…

IMG_1588

 Vi tassade vidare och känslan släppte lite längre fram. (Trots att skogen förblev den samma ca en km till).
Det blev ett väldigt lugnt pass med tanke på känslan i kroppen den senaste tiden, men det kändes bra under tiden jag gick/joggade/sprang. Totalt skrapade vi ihop 13,5 km och även om jag relativt snart vill få till lite längre långpass, så var det lagom just idag. 🙂

8 thoughts on “Bland tomtar och troll!

Kommentera

