Nu är det slut.

Klockan är nästan 11 och jag sitter och äter frukost.
Inte lunch. Hm…? Snacka om att man har förskjutit dygnets timmar. Sitter uppe till midnatt (eller mer) och vaknar vid 10-tiden. Men nu är det slut på det.

Imorgon är min första arbetsdag.
Den här julledigheten var sååå välbehövlig. Efter den intensiva hösten, med nytt jobb och allt. Min hjärna fick det där ”breaket” som den desperat behövde! Underbart!
Sedan att jag kommer vara en zombie imorgon när klockan ringer klockan 06:15, det får jag ta då. Dessutom får jag glädjen att se min söta familj snarka vidare, för de är lediga ett par dagar till. Jahopp…. 😛

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/efb/39207155/files/2014/12/img_1488.jpg

4 thoughts on “Nu är det slut.

  1. Åh jag känner att det ska bli såå skönt att komma in i rutinerna igen men ser mindre fram emot att det är ungefär 95% säkert att jag måste jobba övertid de närmsta 2 veckorna.. Inte så bra start efter den här långa ledigheten!

  2. Åh. Någon skrev på Twitter idag: ”Nu är det söndag efter att det har varit lördag i två veckor”. Lite så känns det… Funderar på om jag kommer ihåg lösenordet till jobbdatorn. Eller vilken spårvagn som går till jobbet. Vi får se imorgon!

  3. Ler igenkännande. En tanke slog mig att det kanske finns skäl att ta semester resten av veckan, men ser samtidigt fram emot att komma in i vardagen igen. Men idag ska jag vara ledig. (tvättmaskinen väntar på mig).

Kommentera

