Yin yoga och Bloggtips!

Hela julledigheten av haft den röda tråden; löpning.
Inte en enda gång har jag gjort något annat. Eller jo, förresten. Nu ljög jag. Ni som följer mig på instagram, kanske minns min frustration över latmasken som aldrig kom ut (på den där löprundan) och istället fick betala i form av 100 burpees. Latmasken ångrade sig…! 😉

Men som sagt, i övrigt har det bara varit en massa tassande.
Det känns både fantastiskt roligt, men samtidigt är kroppen rätt sliten nu. Höger hälsena är nog den som klagar mest. Att jag dessutom har fuskat med stretchen är kanske inte bästa kombon?

IMG_1600

Igår stod Yin Yoga på schemat. Första på länge.
Inte ens ett yttepytte-kort yogapass har jag fått till hemma… *onödig och smått pinsamt* Och oj oj, vad det märktes. För er som inte vet innebär yin yogan att man håller samma position i 3-5 minuter. Fokus den här gången låg ENBART på höfter och ljumskar. Hoppla…! Mina höfter var ”aningens” möra när jag en timme senare låg där och körde (den där fantastiskt sköna och välbehövliga) avslappningen! Precis vad mina höfter behövde just nu!

Och så ett litet tips också. Kikade in på sidan ”Better Bloggers”.
Sidan drivs av Linda Hörnfeldt och Sofia Bursjöö. En riktigt trevlig sida med tips om hur man kan hantera sin blogg och vad man ska tänka på. Ex.vis ”Städa bloggen inför det nya året”, ”Tre verktyg för effektivt bloggande”,  ”När bloggen blir personlig” och ”Bloggplan 2015 – Så gör du en grym bloggstrategi!”.  Ta en kik! 🙂

bloggdesign

4 thoughts on “Yin yoga och Bloggtips!

  1. Jag har yin:at sen nyår, eller en del av passen har nog varit mer som bindvävsstretch eftersom jag gjort dem framför tv:n och/eller i livligt samtal med omkringvarande familj 😛 Hursomhelst. Superjobbigt, superskönt och supernödvändigt. Stel höft säger tack!
    Kram!

Kommentera

