Årets första styrkepass – favoriter!

Det är tre veckor sedan sist.
Mitt senaste styrkepass alltså. Och då var det ett kortare pass, med fokus på bröst och core. Går man tillbaka till styrkepasset innan det, är det 6 veckor sedan (?!) och då var det lite tyngre och längre, med fokus på bl.a. ben.
Helt galet vad fort tiden går och hur man INTE tänker på att man saknar variation i sin träning…? Fast det är klart; är man inne i ett löp-flow och verkligen tycker om det, så är det kanske lätt att förtränga annat… 😛

Det märks att det är ett tag sen, hur som helst.
Träningsvärken kom idag som ett brev på posten. Jag måste väl erkänna att jag inte är så förvånad, egentligen (trots att jag körde något ”lättare” vikter och fler reps). 😉 Det är ju samtidigt lite skönt att ha den där ömma känslan i musklerna, som ni säkert vet. Ett favvo-pass; rygg och axlar i härlig kombo!

* Sittande smal rodd: 4×15 reps.
* Sittande bred rodd: 4×12 reps.
* Push down CC: 4×10 reps.
* Ländryggspress medicinboll: 4×8-10 reps.

* Triceps pull down CC: 4×10 reps. (Sista setet – dropset)

* Militärpress: 3×10 reps.
* Drag till hakan: 3×10 reps.
* Axellyft framåt, hantel: 3×10 reps.
* Rotatorkuffen, hantel: 4×10 reps.

PS. Akward moment – att ta gymselfie! Hur gör ni som gör det ”hela tiden”? 😀

2015/01/img_1606.jpg

5 thoughts on “Årets första styrkepass – favoriter!

  1. Äsch, bara ta bilden och skit i allt och alla runtomkring. Det är modigt och du är stark! Många vill, få vågar. Så är det nog.

  2. Letar upp en sal eller ett ställe på gymmet som är folktomt och tar foton där. Idag fick jag vandra runt gymmet två varv (och det är STOOORT) innan jag hittade ett ok ställe 😉

  3. Gymselfies ja, jisses. Är ju stört omöjligt.
    Sv. Jag tatuerade mig hos en i Gbg, som då var alldeles grön. En kompis kompis… Men nu tror jag att jag bokar in mig i Alingsås, vid torget. Min syster tatuerade sig där en gång. Han är duktig. Kram.

  4. Jag har jättesvårt att ta selfies offentligt. Känner mig sjukt fånig. Stänger in mig i någon hörna där ingen ser och tar kortet så fort att jag inte hinner se om det blir bra. Vilket det aldrig blir. Därför är all pinsamhet förgäves, jag har ändå inte fått någon flashig bild att slänga ut på insta 🙂

  5. När jag tränade på mitt gamla gym så blev det kanske två selfies därifrån, men då gick det till som så att jag rättade till mitt linne, försökte få till något stilig min och så snabbt som möjligt tog jag kortet. HAHA! Mitt resultat, inte så bra. Jag är inge bra på det där 😉

Kommentera

