Yoga Split & Halfsplit

Känslan när man inte känner sig sjuk…
Mer än en irriterande rethosta! Inte O.N.T. i halsen, utan bara ett irriterande kittlande. Inte ens alltid. Bara ibland. Igår gick jag på ett yogapass. Det var ungefär det jag vågade göra, utan att veta hur rethosta påverkar kroppen rent fysiskt?

Det blev ett Global Yoga2-pass. Dvs ”fortsättningspasset”.
Och när jag kommer in säger instruktören att: ”Idag ska vi öva på halv-splits och i slutet av passet, split”. Eh… Jaha? Jo men det är ju min starka sida. Verkligen…. 😛

Men man får väl tänka att det som är svårast att göra är det jag BEHÖVER göra..?!
Det var mycket ”öppnande av höfter och ljumskar. Och även en hel del övningar för mjukare bröstrygg. Det märks idag. Har grym träningsvärk i bröstryggen, ungefär samma känsla som när jag kört ett tungt styrkepass för ryggen. Helt galet egentligen! Men fantastiskt att yogan kan ”ta” så mycket mer än man tror!

Så här skulle det se ut. Jag såg inte ut så… 😉
Däremot klarade jag av att gå upp i brygga! Jag har försökt tidigare och känt mig som en sköldpadda som rullar runt på skalet och inte kommer NÅGONSTANS. Men idag (kanske pga uppmjukad bröstrygg); Vilken känsla! Jag fixade full brygga. YEAY! Då kan jag i alla fall stryka det från listan av mål 2015 (som inte är klar än…) 😀

YOGA-SPLIT

9 thoughts on “Yoga Split & Halfsplit

  1. Grattis ju! 😀 Brygga är inte alltid den enklaste övningen alltså, beror nog på vart man lägger sina spänningar. Är man som jag och lägger dem i bröstet, skulderbladen och lite ovanför svanskotan (där man böjer ryggen som mest i en brygga) kan en brygga kännas som den mest avancerade yogapositionen EVER. Så applåder till dig! Och jobba på! Finns mycket roligt som yogan kan bjuda på 😉 Och hur stark och smidig känner man sig inte när man klarar fler och fler saker?

  2. Ping: Chiapudding och Lakritssmak! | Rund är också en form!

Kommentera

