Skitlördag och godismoffande!

En riktig skitdag är vad jag (snart) lämnar bakom mig.
En lördag som inte alls blev som det var tänkt. Nu under vintern längtar jag verkligen till helgerna, för att det är enda möjligheten till långpass i dagsljus! Tänker på hur härligt det ska bli! 🙂 Visst, jag har blivit mer modig vad gäller mörkerlöpningen också, men jag är långt ifrån så säker och lugn som jag skulle vilja vara!

Vaknade och huvudet kändes som en blandning mellan feber och bakfylla.
(Fast utan både feber och bakfylla såklart). När jag kom upp, vid nio-tiden, kändes det något bättre igen. Men ”slemmigheten” i halsen vägrar släppa och även om jag inte alls har ONT så har jag riktig whiskey-röst från och till. Utan förvarning tappar jag rösten och sedan är den ”normal” igen en stund senare. Konstigt…

Jag har känt mig riktigt trött och seg.
Snäst åt sambon, gnällt på barnen och tyckt synd om mig själv. Blä! *skäms* 😦 Nu ligger jag i soffan och ”moffar” rotfruktschips.
PS. Varför görs de bara i 90 gramspåsar?? Andra snacks tillverkas ju i ”så stora påsar så möjligt”..?! Lite choklad ska jag nog kunna få ner också.

Hoppas ni har haft en kanon-lördag och att ni tränade lite åt mig?

2015/01/img_1678.jpg

9 thoughts on “Skitlördag och godismoffande!

  1. Usch 😔 hoppas sin söndag blir mkt bättre ❤️ Du får maila och säga att du vill ha mer i påsarna👍 jag längtar efter träning 😔 precis när det börja gå bra och flyt finns så skiter det sig 😁 kram

  2. Men vilken dålig tajming! Krya på dig! hoppas att du får en piggare söndag! jag sprang lite åt dig idag i alla fall.. på isgatorna brrr…

  3. Typiskt att man ska behöva hinna med att vara sjuk på helgen när det finns roligare saker att göra! Krya på dig.

  4. Nja, tränandet räckte knappt åt mig😉 älskar rotfruktschips, så för mig är det tur att påsen inte är så stor. Däremot skulle jag köpa ostkrokar åt dottern, de finns som minst i 250 grams påsar!? Helt galet!

  5. Vad tråkigt att du inte är frisk. 😦 Du äter d-vitamin antar (och hoppas) jag? Zink kan också hjälpa. Och undvik mjölkprodukter samt vitt socker/mjöl och satsa på näringsrik mat. Krya på dig!

Kommentera

