Tisdagens åtta!

Dagens skratt:
Arbetskollegorna försökte lära mig polska. F.A.T.T.A.R. ni hur många sch-, tj- tch- och z-ljud de har?? Haha! Jag skrattade nog (sammanlagt) i ett par timmar, under mina försök! 😀

Dagens malplacering:
Fotbollsmatch. Sambon hade inplanerat jobbmöte och jag fick vara ”socker-mom”. Helt ofrivilligt. Jag vet att man i alla fall borde tycka om att titta på sina egna barn när de tränar/spelar. Men alltså… Jag känner mig bara fullständigt malplacerad.

Dagens ”snurr”:
Har stirrat in i excel-ark i nästan 7 timmar. M.a.n. k.a.n. b.l.i. k.n.ä.p.p. f.ö.r. m.i.n.d.r.e…!!

Dagens elaka tanke:
Att folk går ifrån att äta massa sötsaker i december, för att dagen efter hoppa över allt sött. Alltid. FÖRBUD! (För det brukar ju funka…) Och samtidigt äter alldeles för lite och undrar varför det är så jobbigt att ”äta bra” (?!) 😦

Dagens överraskning:
6-åringen följde med en kompis hem efter skolan. Bytte om till fotbollen hos kompisen och tog av sig glasögonen i samma veva. Kom ihåg (!) att lägga ner glasögon och fodral i ryggsäcken, utan att någon sa till…?!  (Han har trots allt bara haft glasögonen i knappt en månad).

Dagens kärlekstrots:
4-åringen fick inte kexchoklad till kvällsmat (eh…?) och gav mamma onda (!!) blickar! Hihi!

Dagens frustration:
Människor som, när det ligger 1-2 cm snö på vägen får panik och ligger med ett hjulpar i mitten och VÄGRAR flytta sig vid möte. Ni är fullständigt jävla livsfarliga och borde inte ha körkort?!!!  Det är i.n.t.e. ok att (nästan) preja ner andra i diket, bara för att ni inte vet vad tusan ni håller på med! 😮

Dagens mys:
Jag. En brasa. Ensamtid. TV. Gotham. (Fastnar dock inte i serien, som jag önskade). Choklad. En tisdag?! Aja-baja. Men nä. GOTT! Imorgon. ÄNTLIGEN. Träning. 😉

2015/01/img_1722.jpg

14 thoughts on “Tisdagens åtta!

  1. Att du är på sonens fotboll tycker jag är bara bra även om du inte gillar sporten 🙂
    Folk som inte kan köra i snö, välkommen hit!! ( då det är snö, inte ofta men det har hänt ) och frustation får en helt ny innebörd 😀
    Vet inte hur många avsnitt du sett men jag hade svårt i början typ halva säsongen innan jag kom in i det.

  2. Haha, min sambo härstammar från Polen och har ett polskt efternamn och ja, det är en del she-ljud. Plus att namnet stavas fjärran från hur det låter ( med svenska mått mätt alltså, i Polen är det nog fullständigt logiskt )

Kommentera

