”Uppstarts-pass” efter förkylningen!

Nu hoppas jag verkligen att den här förkylningen är över!
Jag kunde ju inte låta bli att träna ”lite” i början av den (jag hade ju inte ont i halsen…) vilket bara gjorde att den blev värre. Lätt att vara efterklok och tipsa andra om att vila, eller hur? 😮 Men nu är kroppen i fas med mig igen. (Hoppas jag)!

Hade riktigt pigg känsla i benen, men självklart maxade jag inte så här på ”första” passet.
Men ville ändå utnyttja piggheten lite grann så upplägget blev såhär: Först ca 2 km uppvärming och sedan:

  • 3 x 5 minuter strax under (långsammare än) tröskeltempo. 2 minuter gåvila emellan.
  • 6 x 1 minut i ett tempo något snabbare än mitt 5 km-tempo. (Men som sagt, absolut inte mitt ”maxtempo” på 1 minutare, som annars ligger ytterligare dryga minuten snabbare/km.  30 sekunders ståvila emellan.

T.o.m. flåset kändes förvånansvärt bra.
Ett tecken på att vila (fast då helt UTAN sjukdom såklart) kan göra underverk för ”formen” (eller avsaknaden av den). 😉

wpid-20130409_182717.jpg

5 thoughts on “”Uppstarts-pass” efter förkylningen!

  1. Att det kan vara svårt att vara ”självklok” ja! Så enkelt att råda andra göra si eller så, medan man själv kan ha värsta beslutsångesten eller ”okänslan” 🙂
    Kram och håller tummarna att du hålls tipp topp!

  2. Skönt att vara på g igen.
    Håller helt med tights måste vara kvalitet!!
    Tänkte först skriva att det inte var något för dig i inlägget då det mestadels var rosa…..😬
    Kram

Kommentera

