Winter-run och hjortstek?!

Söndag I.G.E.N…?! Man hinner ju inte blinka förrän veckorna har passerat.
Gårdagen bjöd på ”sista” vintriga dagen (for now). visade det sig imorse när jag tittade ut och såg att det hade töat igår kväll.
Ett tunt, tunt lager med snö/is är kvar på marken, men träden är inte längre sådär vackert snöbeklädda, som de var igår (bilden nedan). Synd!

2015/01/img_1770.jpg

Träningsvärken efter torsdagkvällens styrkepass är inte att leka med.
Även om jag bara körde två benövningar; knäböj med skivstång samt benpress, är det alltid benen som ömmar mest dagarna efter!
Fegar jag när jag kör andra muskelgrupper, funderar jag på? Eller är det så för er andra också (att ni får mer träningsvärk när ni kör ben)?

Jag och Lovisen tassade i alla fall ut en sväng i skogen igår .
För att mjuka upp benen lite. Eller ja, jag tassade och hon rusade. Same, same…(?!) 😀 Hon sprang troligen dubbelt så långt som mig, men det är nog bara positivt. Om man bara hade haft 10 % av hennes energi..! Haha!

2015/01/img_1784.jpg

Hon letade upp en hjort åt mig, idag I.G.E.N.
Jag får kanske börja planera för scenariot. Ta med mig något att klubba ner hjortarna med? Det blir så tungt att släpa med dem hem bara…
Hjorten stod bakom ett träd, med ”ansiktet” närmast stammen, men kroppen stack ändå ut på bägge sidor. Helt stilla stod han. Lite som när barnen håller händerna för ögonen och tror att de inte syns… Haha! 😀

Dryga timmen var vi ute.
Det blåste lite (fick jag höra av andra) men inne i skogen var det nollgradigt och vindstilla. Riktigt skönt! Men träningsvärken i benen är inte borta, tyvärr. Inte än… Men om en dag eller två. Let´s hope!
Ha en riktigt fin söndag, allesammans!

2015/01/img_1793.jpg

4 thoughts on “Winter-run och hjortstek?!

  1. Träningsvärk i benen, jotack. Det är nog där det tar och känns mest för mej med. Alltid gjort. Det behövs inte alltid att jag ”köttar på” ens, utan bara det att fokusera på teknik och verkligen jobba mot att utföra övningar rätt med lätta vikter så får jag känningar. Triceps är en annan del av mej som gärna hojtar till 😉
    Och du, haha, jag ser dej springa omkring med en klubba över axeln 😂
    Kram!

Kommentera

