Vinterlöpning!

Mörkerlöpning – I snö – Inne i stan..?!
Vad är det som händer?! 😛 Hela dagen igår bestod av prat, skratt och mat med sambon, barnen, mina föräldrar och min bror. Mycket trevligt! Dagsljuset försvann dock vid halv 5-tiden och jag hade fortfarande lite värk i benen efter styrkepasset (!) När de åkte hem tänkte jag, att jag ger mig ut på en kort runda, för att mjuka upp benen lite grann. Tog med mig ”Lovisen” och drog iväg.

2015/01/img_1825.jpg

Det kändes segt första km. Som att springa i sirap!
Dessutom kände jag av mina benhinnor litegrann. Kan inte dra mig till minnes när det hände senast?! Flera år sedan? Men så sprang jag på flacken inne i stan också, så jag skyller allt på asfalten!
Skogen är ju (såklart) allra vackrast, men stan kan ha sina ögonblick också ibland. Särskilt när den är snötäckt och gatorna pyntas med gammaldags gatlyktor.

2015/01/img_1815.jpg

Efter 4-5 km piggnade kroppen till!
Ömheten i benhinnorna släppte, men fick lite känningar i ena knät i stället. Ja ja, summan av ”lasterna” är densamma har jag hört. 😉 Men det flöt ändå på relativt bra. Lite moddigt på sina ställen så vaderna fick jobba. Och jag kände att jag hade sprungit med tunna skor tidigare i veckan…!

Vi mötte flera hundar under rundan och Lovisen sköter sig bättre och bättre vid hundmöten – Bra! Den här gången var det ”bara” en bjäbbig, småhysterisk terrier som stressade upp henne. Men jag måste säga att jag förstår henne till viss del. Irriterande energi på den lilla saken…! 😮

Nästan 13 km skrapade vi ihop. Det som bara skulle bli en ”kort runda”… Ibland går det av bara farten.

2015/01/img_1822.jpg

5 thoughts on “Vinterlöpning!

  1. Lite avundsjuk på er som lärt er gilla vinterlöpning. Jag ser enbart risker och kan inte med att frysa. Jag håller mig inomhus till dess att våren kommer.

  2. Härligt då det ändå summeras bra! Jag tycker det är så sjukt jäkla tungt att springa på obefintliga trottoarer där slasket stupar mot gatan och jag balanserar på varje steg. Var helt död i vader och höftböjare efter mina jäkligt mycket långsammare 20 km igår haha. Vaknade till och med med träningsvärk i triceps. Jag längtar ihjäl mig efter vår/sommar. Springer hellre i hetta har jag märkt.

  3. Älsk på mörker och snö. Jag kliver liksom in i en bubbla då och glömmer att jag springer. Ändå väljer jag oftast dagsljus. Kan inte begripa varför. Det är ju inte så att det är somrigt och vackert dagsljus precis. Det är ju ändå bara grått. Då kan det lika gärna vara svart 🙂

Kommentera

