PB och krampande mage!

God morgon, alla fina!
Känslan när man vaknar med ömma muskler; Belåtenhet.

Styrkepasset kändes bra, även om kroppen kändes märkligt seg. Jag började med uppvärmning på löpbandet och de 3 km i snigeltempo var i.n.t.e. det bästa jag har upplevt. Det borde ju känts enkelt. Självklart borde jag gått av och kört någon rörlighetsträning istället, men ja ja… Man är ju som man är. 😛

Jag blev varm och lätt svettig i alla fall, så uppdrag slutfört.
Efter det fick rygg, axlar och core jobba. Till skillnad från flåset på bandet, kände jag mig relativt stark! Det blev bl.a. PB i latsdrag (3,5 reps på 60 kg!) 🙂 I övrigt såg passet ut så här:

* Hantellyft åt sidan: 4×8 reps.
* Rotatorkuffen: 4×8 reps.
* Hantellyft framåt: 4×10 reps.
* Bred, framåtluftad rodd m.skivstång: 4×10 reps

* Latsdrag: 10-8-8-3-10 reps.
* Smal, sittande rodd: 4×8-10 reps.
* Knäuppdrag (hängande): 4×12 reps.
* Fällkniven med medicinboll: 4×8 reps.

När man ska hänga och dra upp benen mot magen (90 graders vinkel i benen- Ungefär som knäindrag på pilatesboll, fast hängandes). Oh my god…!! Fick kramp i magen sista två seten! All heder till de som fixar att lyfta benen rakt fram, utan att vinkla i knäna! I wish I could. Some day…

Jag försökte hitta en bild på övningen, men den kanske heter något annat?
Varsågod, ni får ta del av mina fantastiska teckningskunskaper istället! 😉

knä-uppdrag

8 thoughts on “PB och krampande mage!

  1. Ping: Sviterna av 6 st set med chins… | Rund är också en form!

  2. Hahahaha exakt sådär som på teckningarna känner jag mig när jag försöker mig på de övningarna!! Det gör nästan lika ont i huvudet som i magen för man tar i så mycket!

Kommentera

