Godisbitar och nyheter!

Efter att ha testat Salmings ”Xplore” blev jag faktiskt lite såld!
Just den skon kan jag ju (tyvärr) inte använda till några längre pass, men en fantastiskt skön sko för intervaller/kortare pass.

Nu såg jag att de utöver sina ”vanliga” löparskor även har tagit fram en trail-sko som kommer att släppas på marknaden snart; Salming Trail T1. Jag ska inte sticka under stolen med att jag blir rejält nyfiken! Snygg är den också. 🙂 Undra om den sitter lika skönt på foten (som Xplore:n)? Och för trailnörden i mig är såklart frågan; Har den ett bra grepp i skogen…?

Jag blev såpass star-strucked av lättviktaren att jag även är sugen på deras ”tyngsta” sko:
Salming Distance (som ändå inte är särskilt tung) med sina 5 mm drop. Den skulle sitta fin-fint på något längre rundor.
Men nej, just nu är det faktiskt köpstopp ett tag. Ett välbehövligt sådant. För många skor kan man nog inte ha (eller?) men för lite pengar kan man ha. Och kanske lite insikt om att det räcker med inköp ett tag framöver… Sambon kommer jubla. 😉

salming2

(Nej, detta är ingen reklam/sponsrad annons).
(Bara ett inlägg om skor som verkar väldigt intressanta och som jag är nyfiken på att testa).

.

7 thoughts on “Godisbitar och nyheter!

  1. Har salming distans, men har den inte och springer med, kändes inte helt ok för mina ben när jag provade dem i somras, men kanske ska ge dem ett försök till, de är supersköna att gå i på jobbet! 🙂

  2. Distance är trevlig (jag har Distance och Speed från Salming men letar efter ett par vita Salming Explore att ha som sneakers i sommar eftersom den är så sjukt snygg 🙂

    Distance är väldigt allround, tillräckligt lätt för att springa fort i, tillräckligt dämpad för att springa långt med, dessutom greppar sulan bra i terräng, jag har sprungit mycket i skogen med mina, och trots det är sulan i princip som ny trots ca 50 mil löpning. En riktigt bra sko 🙂

  3. Minns inte jag fick tummen ur och skrev ‘tack’ när du recenserat Xplore, så jag säger det igen för säkerhets skull. Satt själv och velade om jag skulle klicka hem ett par, till samma hutlösa pris som du, men besinnade mej, haha. Fick bli ett par lyftskor istället (suck) 😉
    Men ÄR nyfiken på Salming och hoppas på att få snöra på ett par. Sen…

  4. Skor kan verkligen förtrolla. Tänk att man kan sitta och sluka skotester, sukta efter att få prova och längta efter nya modeller. Beroendeframkallande!

Kommentera

