Brist på motivation – Alternativ träning!

Jag har tidigare skrivit att vinterlöpning är magiskt.
Och det är den! Men efter snart fyra månader av mörker och kyla, måste jag erkänna att det ENDA jag längtar efter nu är ljus och (lite) värme!

Min löpmotivation är bortblåst.
Och jodå, jag vet att man ”bara” kan ta sig över tröskeln och sen känns det bättre. Men just nu är jag mer sugen på styrketräning och då kör jag just det. Övertygad om att lite alternativ träning får mig att lääängta efter att ge mig ut och springa igen.
Dagsljuset kommer ge mig fler möjligheter att utforska de där fantastiska stigarna. Både gamla och nya, spännande…  Snart, så…!

Någon mer som längtar efter sånt här? 🙂

vitsippor

Tyvärr var passet på gymmet inte heller magiskt.
Det kändes segt. Kroppen kändes trög och allmänt matt. Det blev en del axelövningar och sedan bara ett par för benen. Tanken var att köra även benpress och knäböj, men jag hade INGA krafter och när jag kör de övningarna vill jag känna mig fräsch! Eller åtminstone inte såhär. Därför nöjde jag mig efter benspark och marklyft.

Jag får ALLTID träningsvärk efter marklyft. (Däremot inte i framsida lår, av andra övningar). Troligen är baksidan något svagare. Skönt att känna att det ”tar” där det ska i alla fall. 🙂

  • Axellyft åt sidan m. hantel: 4×8 reps.
  • Rotatorkuffen m. hantel: 4×8 reps.
  • Militärpress, skivstång: 4×8 reps.
  • Baksida axlar i CC (sittande): 4×8 reps.
  • Marklyft, 4×12-15 reps.
  • Benspark: 4×10 reps.

 

11 thoughts on “Brist på motivation – Alternativ träning!

  1. Ja herregud vad jag längtar! Styrketränar helt klart många fler kilometrar än jag springer just nu 😉
    Snaaaaaart!
    Skön söndag, kram!

  2. Det bästa är ju ändå att man vet att suget alltid kommer tillbaka så småningom!
    Jag har också varit mest sugen på gymmet senaste tiden, men sakta men säkert känner jag hur det börjar krypa i benen efter mer löpning. Gott det!

  3. Följ lusten. Det är bara så man kan leva ett helt liv med träning utan att göra alltför stort våld på sig. Och att det inte altid går lätt och bra – det vet du ju redan 🙂

  4. Du kanske har något i kroppen som gör dit lite trött och omotiverad? Annars tror jag att det bara är bra att periodisera träning lite grann så att man kör mycket löpning en period och mycket av något annat en period. Bra både för kroppen och sinnet!

  5. Åh vilken bild 🙂

    Att träna annat ett tag kan vara helt rätt när man har tappat suget efter den vanliga träningen. Oftast växer suget så att den vanliga ”mellanmjölksträningen” plötsligt känns jättelyxig när man varit i från den ett tag.

Kommentera

