Nya träningsbloggar

bloggtips

För ett par veckor sedan gjorde jag en rensning i mitt bloglovin-flöde.
Jag har en tendens att följa lite för mycket bloggar. Vissa började jag följa bara för att ”alla andra” följde dem. Andra började jag följa, mer eller mindre, av en slump och fortsatte sen bara av gammal vana. Bloggar som egentligen inte ger mig särskilt mycket…

Ett röjande blev det. Samtidigt tänkte jag uppdatera lite.
Letade och googlade på alla hälso- och träningsord jag kunde komma på. Och visst, det finns väl relativt många bloggar inom ämnet. Men få bloggar som får mig att bli nyfiken och intresserad. (Usch, nu låter jag kanske dryg… 😮 Men jag hopppas ni förstår vad jag menar?)

Det slutade i alla fall med att jag la till ett gäng nya bloggar.
Någon enstaka som verkligen intresserade mig. Några som verkade ok och några som…ja… jag vet inte riktigt. För att jag tänkte att de kanske kunde ”växa” och få mig nyfiken efter ett tag.

Nu kan jag bara konstatera att: Nä… Det finns mycket (i mina ögon) ”märkliga” bloggar därute. Många tjejer (Ja, var tusan är GRABB-BLOGGARNA??) som skriver om de åtta bästa rumpövningar, 30 minuters (!) magträning, rosaglittriga linnen, hotpants och ”standard”-powerwalks för att förbränna fett. *gaaaah* Vad är det som händer?

Så snälla; Era bästa tips på underbara, roliga, ”vanliga”, ärliga och (relativt) aktiva tränings-/hälsobloggar, please? 🙂

 

20 thoughts on “Nya träningsbloggar

  1. Jag gillar fitnesscoachen! Samt de stora kända, och en del mindre också. Varierar mig rätt mycket med vad jag läser. Ann-Sofi Forsmark är också bra. Ingmari Nilsson också. Föräldrafitness har hängt med länge. Bl a

  2. Tur att Johnny och jag finns och kan representera grabbarna här 🙂

    Jag har ju en lång länklista på bloggar på min egen blogg, där har jag koll och många kikar jag in på när jag ser på rubriken att det kommit ett nytt inlägg. Mitt bloggfokus ligger dock inte så mycket på hälsa och kost, blir smått allergisk om jag ser ”Chiapudding” eller ”kvarg” i rubriken. Däremot lockas jag av bloggar där skribeten ”vill lite mer”, satsa lite mer, är lite nischad eller helt enkelt skriver varierat, roande/bra. Ibland hittar jag någon ny blogg som jag lägger till efter ett tag, ibland tar jag också bort bloggar från listan om bloggen inte uppdateras längre eller om jag märker att jag alltmer sällan läser den.

    • Fast jag gör inte anspråk på att driva en populär/bra blogg, har liksom inte hittat min nisch. Men tycker det är skoj att skriva så jag fortsätter. Kanske hittar mitt fack framöver och lockar fler läsare. 🙂

  3. Bidrar inte med så mycket, men jag undrar också vad det är som gör att man fastnar för en blogg? Kan inte riktigt förklara varför jag följer vissa bloggar men inte andra 🙂

  4. Jag håller med flera ovan, du borde läsa din egen!! Haha! Men ja, det är inte helt lätt! Jag har bojkottat många av de stora. Tycker att de ofta känns för opersonliga.
    Inom cykelsporten finns en och annan blogg med manlig skribent. Om de är bra är en annan sak… 😉

  5. Å jag måste också rensa. Så många som hänger med som jag aldrig går in på. Men det är svårt att hitta nytt. Jag vill fastna direkt och jag är kräsen. Vet dock inte riktigt vad det är jag fastnar för . Men det är en kombination av språk, utseende (på bloggen, inte personen…) och förmåga att inspirera utan pekpinnar och måsten. Hoppas det trillar in massor av tips här för jag är nyfiken på nytt!

  6. Jag har hittat många bra bloggar på sista tiden 🙂 Det verkar som om jag hittat de ni läser och de faller i min smak:) Jag vill ha lite blandat, lite normal träning blandat med vardag, inga bara magar och rumpor…. 😉 Kram

  7. Hehehe så otroligt sant! Var är de grabb-bloggarna. Det värsta är, att när du beskriver de ämnena i samband med ordet ”grabb” så tänker jag snarare gayblogg än träningsblogg… Då är ju jag lika illa!? Hehe

  8. Jag gillar många av de som låg i det gamla bloggaromträning-nätverket, men de är ju inga nykomlingar direkt:
    uppochhoppa.se
    piggelina.se
    traningsgladje.se
    jessicaclaren.se

  9. Du ska ju läsa din egen blogg 😉 Jag läser väldigt få bloggar. Jag läser din blogg, Karro(livskraft1), Linas(cyklingminpassion) och Andreas (runadreasrun) dagligen. Sedan är det självklart jag surfa in på andras lite då och då också. Önskar dig en fin dag ❤ Kramar

  10. Jag har en känsla av att vi läser ungefär samma? Jag la ju annars upp ett gäng av mina favvos på alla hjärtans. Kanske finns det någon liten ny där?

    Men ja, det är en gåta det där: Vad det är med en blogg som fångar en? Fast vissa kan ju faktiskt växa på en också. Det är som om en nästan måste lära känna personen lite dörst, innan en fastnar på riktigt.

    Och själva träningsbloggsspektrat är ju, som du skriver, så spritt också! Det är liksom allt från posebilder på magar och rumpor till friluftsmänniskor.

  11. Din? Den är en klart lysande stjärna bland alla happyfaces. Men Mia! gillar jag. Lofsan ibland (fast egentligen är den alldeles för ”glossy” men hon har ju en bra träningsfilosofi) Piggelina.se. Jag saknar Ida-allakanträna jättejättemycket. En blogg som var på riktigt, rakt igenom men mängder av klokskap. Så klok att hon slutade när hon tyckte det blev för ytligt, bara en sån sak. Löpning & livet.
    Sen vet jag faktiskt ingen mer som jag tycker är ”på riktigt”. Hoppas på fler tips här!

Kommentera

