Det perfekta livet, den perfekta kosten och den perfekta kroppen..?

En av mina favoritbloggar är ”Mina träningstajts”.
Aja baja, om du slutar blogga Jeanna! 😉  Hon skriver med hjärta och hjärna. Kloka ”mindfullness”-ämnen. Blandar allvar och humor. Med ett språk som verkligen tilltalar mig.

Igår skrev hon ett så tänkvärt och klokt inlägg.
”Varför läser man sådant som man egentligen mår dåligt av?
Jag rensade själv i min blogg-feed i veckan. Men skulle förmodligen kunna rensa mer och framför allt rensa Facebook på en massa ”onödig skit”. Kanske inte sådant som jag personligen mår dåligt av, men som tar en massa onödig tid. Tid som jag skulle kunna lägga på annat.

Men som inlägget syftar på; Skrämmande att det verkar finnas så många som följer konton som innehåller (nästintill) enbart nyttig mat och perfekta kroppar. Hur många det är som blir överlyckliga när någon av dessa ”perfekta” konton plötsligt lägger in att de har ätit en semla.

Äntligen känner de som följer igen sig och får inte ångest över att de inte har det där nästintill perfekta fitness-livet, som ”alla andra verkar ha”…
Jag kan bara hålla med Jeanna. Alla ni fina, söta, vackra, unika människor Ni är perfekta som ni är! Mår ni dåligt av ”perfekta” bilder/konton. Följ dem inte. Deal…? 🙂

länkkärlek

11 thoughts on “Det perfekta livet, den perfekta kosten och den perfekta kroppen..?

  1. Helt sant. Jag borde också rensa en del för även om jag inte mår dåligt av att se ”skiten” (jag tänker varje gång jag ser de där perfekta bilderna och den nyttiga maten att det inte är bara det deras liv består av och att vi bara får se en liten del) så tar den ju av min tid.

  2. Ping: Låt oss välja bort det som inte får oss att må bra | En träningsblogg och lite till

  3. Perfect is boring brukar jag tänka. Men för att vara lite mer allvarlig – jag tycker det är så hemskt att så många människor verkar ägna livet (eller i alla fall massor av energi) åt att späka sig för att uppnå en kropp som inte är helt naturlig för dem (vi har olika genetiska förutsättningar) istället för att ägna livet åt att (ibland) njuta av livets goda och av lite slappande. Därmed inte sagt att man inte ska leva hyfsat sunt de flesta dagarna. Det är det där extrema självsvåldet jag vänder mig emot. Livet går ju liksom.

    Jag har nog redan från början valt bort perfect body bloggarna.

  4. Ja rensa Facebook borde man allt göra. Allt för många energi tjuvar. Tog bort en tjej en gång o hon blev så arg o förstod inte alls varför jag tog bort henne. de slutade med att jag fick lägga till henne igen . Suck

  5. Spontant tänker jag mår alla så dåligt, orkar man engagera sig? Eller är det många som precis som jag likar på fina bilder om det är en semla, bulle eller salladsblad skiter jag fullständigt i :0).
    Kram kram

    • Fast det handlar ju inte bara om de som ”like:ar”. (Alla typer av foton kan ju vara vackra, såklart).
      Men när det kommer kommentarer som: ”Vad skönt det är att se en bild i flödet som man inte mår dåligt av”, då undrar man ju vilket typ av flöde de har/vilka de följer….?? 😦

  6. Ja man ska inte ödsla kraft på sådant som stör eller tar ens energi. Vad gäller instagram är jag jättekräsen och följer väldigt sparsamt. På fejjan är flödet desto mer och tar onödig tid med mycket som inte intresserar mig. En rensning skulle göra riktigt gott! Bland bloggarna också för den delen… Ska nog göra slag i saken! Tack för påminnelsen!

  7. Jag håller med, följ och läs de som tilltalar. Det är så mycket bättre =) Jag stängde av Facebook och visst blev det lite kli i fingrarna, men känns väldigt bra nu. Jag har några bloggar och instagram som jag lägger tid på numera 😀 Tack för att du är du och helt underbar ❤ Kramar

Kommentera

