Att börja dagen med trail !

Det borde locka. Kännas sådär magiskt att börja dagen i skogen.
Och oftast gör det ju det, men igår kände jag mig rätt seg. Bytte om och intalade mig själv att jag skulle gå en lååångpromenad. Väl ute blev det lite jogg här och där och så gick jag (framför allt i uppförsbackarna). Har INGA SOM HELST krav på mig nu efter förkylningen. (Är fortfarande lite snorig, men inte dålig i övrigt).

IMG_2190

Sällskapet var däremot INTE seg. Jäklar, vad hon sprang!
”-Matte, du är sååå långsam”, såg hon ut och tänka, de gånger hon fick vänta in mig. Livet är hårt när man är sprinter-traildog. 😉
Jag hade tagit på mig underställströja, funktionströja och vindjacka. Efter ett tag blev det nästan lite väl varmt. Hade nog klarat mig på bara underställströjan och jackan. Men så skulle jag ju bara gå, var det ju tänkt….. Eh, just det. 😛

IMG_2194
”Någon” tyckte att det var badväder.
Jo, då isen har ju släppt så vad är problemet? Haha! Jag följde INTE med i och badade. Uja, vad kallt det måste ha varit?!
Det är lätt att klaga över kylan nu. Jag vet ju hur gärna jag doppar mig på sommaren när jag klagar över det ALLDELES för varma vädret… Aldrig är man nöjd, tydligen. 😛

IMG_2191

Kroppen vaknade till liv, sakta men säkert.
Inte så att det blev något snabbt tempo, men det blev snabb-ARE i alla fall. Jämn lufs-fart skulle jag nog säga för att beskriva det. Det kändes i alla fall hyfsat bra. Skönt när man hittar ett flyt i steget, även om det går långsamt.

Mitt ute i skogen hittade jag den här…?! Den matchade förvisso min rosa Craft-jacka, men vem sätter ut en rosa sten och en matchande pinne mitt i skogen?? Man kan ju bara spekulera…

IMG_2193

Det var rejält blött på sina ställen!
Jag hade valt en ”door-to-trail”-sko, inte helt optimalt i leran. Gled omkring rätt bra och de blöta stenarna ska vi inte prata om. Fast å andra sidan; med det lugnare tempot var det egentligen inte stort problem. Hade man tryckt på ordentligt däremot, hade det varit helt fel skoval!
Skorna var jättesketna redan innan. Behöver jag säga att nu ser de ännu värre ut! (Ballerina-löpning är förbjudet. Embrace the mud, ni vet. Rätt igenom bara!)  Men jag skulle v.e.r.k.l.i.g.e.n. (!) behöva göra rent dem…

IMG_2192

6 thoughts on “Att börja dagen med trail !

  1. Härligt att vara igång igen efter förkylning. Förkylning är så himla meningslöst, man blir bara seg!
    Rundan såg fin ut i alla fall, och nej – aldrig är man nöjd med kyla/värme, haha jag är likadan! 😀

Kommentera

