Välkomna, nu på lördag!

Om ni bor eller har vägarna förbi Alingsås på lördag;
Hojta eller kika förbi Hjortgården klockan 10.00. Då kör vi en lugn uppvärmning på 2,6 km-spåret och sedan kör vi backintervaller i bästa (och brantaste) pulkabacken i stan!

Jag ställde en fråga i Facebook-gruppen ”Lonesome Runners” om det fanns någon regelbunden löpargrupp i Alingsås. Och så ”Vips” så hade jag plötsligt lagt upp ett Event själv. Vad hände?! 😛 Det blir mer sällskapsrunda. Jag har INTE tänkt att hålla i en löpargrupp. Inte just nu i alla fall.

Om jag kommer ”dö” lite på kuppen, där i den branta (!) backen? Förmodligen… 😉

hjortmarka.2jpg

15 thoughts on “Välkomna, nu på lördag!

  1. Kul blogg, ramlade in hit av en slump då jag var ute och provsprang lite på vildmarksleden nyss och satte mig för o googla mer på den sträckan. Springer min första trailtävling (10 km) till helgen för övrigt 🙂

  2. åh jag vill jag vill jag vill! Men för det första är jag redan på väg till Sälen då och för det andra vore det kanske inte den optimala uppladdningen för öppet spår 😉

    Men grymt initiativ och lycka till!

  3. Hej, tänkte fråga dig om du prövat småstigarna i hjortgården, ja har bara vågat springa på leden på ja vill inte hamna för långt bort där ja inte vet vart ja är om man skulle få ont så.

    Men känner ja skulle ville utforka dem lite hur långa är stigarna som viker av från lederna där uppe, har du nån koll?

      • Ja tror alla spår i hjortgården kan ses som leder, alltså som man kan promenera med barnvagn på i princip.. Ja vill springa mer trail =) har hållit mig till den röd/vita som gör en liten trail avstickare från leden annars har ja inte vågat pröva dom omarkerade viltstigarna.. men ja va ute 100minuter i dag och chansade lite och hittade riktigt bra stigar faktiskt, det va väldigt fin löpning =)

  4. Hejja dig!!! Så jäkla grymt att du bara ”oooops, vad hände där?!” Jag har inte vägarna förbi på lördag men önskar jag hade! Ska tänka på er! Det kommer gå asbra!!!

  5. Verkligen världens bästa pulkabacke! 😃 Vilka barndomsminnen. 😃 Jag kommer aldrig ens försöka springa uppför den, men jag skall heja på er i tanken när jag går på låååångsam promenad med hunden. 😊 Bra gjort att fixa ett evenemang, heja dig!! 😊

Kommentera

