En femma! Och en 3:a och en 5:a…

  1. Energitjuvar – Männinskor som lyckas ta energi från en, även om man verkligen försöker ignorera både dem och känslan de ger…
  2. Solen i ögonen – Igår när jag kom ut från jobbet var det inte bara dagsljus fortfarande. Solen lyste (!) även om den var bara ”hängde” strax över horisonten. Egentligen inte optimalt när man kör bil, men efter en evighet av ett tjockt, grått täcke tar jag MER ÄN GÄRNA på mig solbrillorna!
  3. Uppdämd frustration – Planerat löppass som inte blev pga en påminnelse: ”Vi ska på kalas idag”. Eh…. Jaha, ja just det ja. Inte så att jag låter bli att gå på kalaset, men kände hur jag satt där och irriterade mig över småsaker, som jag annars inte skulle brytt mig om. AKUT endorfinbehov…?! 😮
  4. Ryggskott? Jag som aldrig har problem med ryggen annars. Dagen innan 35-årsdagen slog det till… Ödets ironi. Jag har senaste veckan ”mobbat” en arbetskamrat som fyllde 30. Karma måntro…? Hur som helst, kanske lika bra att det var kalas igår kväll, så jag inte gav mig ut och pajade ryggen mer (Även om rörelse ska vara bra. Men kanske inte just löpning…?)
  5. Födelsedag. Idag fyller jag 35. Och ryggen är redan bättre. Skönt! Familjen har frågat när jag tänkt ha kalas /fira. Eh… Måste man? Haha!  😛
    35 år känns rätt bra ändå, måste jag säga. Jag har nog hunnit förlika mig med det jämna, ojämna talet. Just nu känns 40-strecket ”värre”, men troligtvis kommer jag ha hunnit ”vänja mig” innan jag når fram dit om fem år också. Let´s hope… 😉

 

IMG_2286

21 thoughts on “En femma! Och en 3:a och en 5:a…

  1. Grattis! Jag hade min värsta livskris som 33-åring – efter det har jag bara accepterat livet som det är och som det kommer. Så sätt igång och ha en ålderskris vet ja´ (det räcker med en liten en – på en kvart eller så) – så är det over and done with!

  2. Blir många grattisar då man ju absolut måste gratta via alla sociala medier 😀
    Kan lova att eventuell angst planar ut ju närmare magiska 4:an man kommer, jag ser framemot att -inte åldras som så- men att bibehålla den livsglädje som jag har nu långt framöver.
    Kram och krya på ryggen hursomhelst ❤️

  3. Stort grattis!! Må ryggen bli frisk och kry fort. Jag kan meddela att 41 känns som en otroligt oglammig och trist ålder att träda in i … 40 blir det ju åtminstone lite party!!

  4. Grattis på födelsedagen!! Och 40 var inte farligt alls! Det kunde man ju fira med att springa 40 km! Det är nästan så man längtar till 45…. Hoppas du får en fin dag!

  5. STORT GRATTIS på födelsedagen! Man behöver inte fira mer än man vill! Men hoppas du får en riktigt härlig dag och att solen skiner lite extra just på dig! kram

Kommentera

