Den viktiga (skönhets-) sömnen!

Jag sover allra bäst när:
1. När jag kört ett tufft träningspass. (Men inte för nära inpå läggdags, då är jag bara rastlös).
2. När det är nya lakan i sängen. (Varför sover man så bra då)??
3. När jag har en riktigt bra kudde!

(Helst ”all of the above”).

En hotellnatt, (där de ofta har fantastiska täcken, tycker jag) kan de lika ofta ha KATASTROF-kuddar! Lösa, ”överfluffiga”, knöliga saker som blir helt platta när man lägger sig på dem… 😦

Hemma har min gamla trotjänare, sen mååånga år tillbaka, blivit lite svampig. Så det blev ett nyinköp i helgen. Det svider ju lite att köpa dem. Men jag vet ju att jag har den i många år. Såå värt!
Tempur – Min nacke älskar den! När jag skaffade min första tog det ett litet tag att vänja sig vid ”fastheten”, men nu kan jag inte vara utan. Nackstöd = Sover som en bebis (för det mesta)! Mmm! 🙂

6 thoughts on “Den viktiga (skönhets-) sömnen!

  1. Ja hotellsömn kan man bli riktigt besviken på. Ofta har man förväntningar på att sova som en sten, särskilt då om man har barn hemma som vaknar titt som tätt om nätterna och tror att man ska kunna passa på att sova ut ordentligt när man är själv på hotell. Men istället är det alldeles för varmt på rummet, och som du skriver är kudden alldeles menlös, och så blir man väckt av personen i rummet bredvid istället. MEN hotellfrukosten brukar lyckligtvis kompensera 🙂

  2. åh kudden är så otroligt viktig för mig, helt kasst att sova borta på hotell, sällan någon ”lina” kudde där haha

Kommentera

