Blogger Boot Camp 2015 – The whole thing! :)

Lite mer färdigsorterad hjärna… Haha! Så vi kör väl..!
Lördagen började med världens…eh…märkligaste busschaufför! *asgarv* 😀 En värmländsk, äldre herre, som antagligen varken fått sitt morgonkaffe eller ”något annat” nyligen. Som muttrade en massa saker och man visste inte om han skämtade eller inte?! När det gällde att hitta till KTH-hallen visade det sig att han inte skämtade. Han hade inte en aning om vart han skulle, utan en tjej i bussen fick guida honom genom sista biten.

Första passet var, som sagt, Crossfit.
Först gick de igenom en del teknik och sedan ”värmde” vi upp med en jäkla massa ”Air Squats”.
”- Det här var ju inte så farligt ändå”, hann jag tänka. Efter det delades vi in i par och sedan skulle vi köra 15 minuter AMRAP (As Many Rounds As Possible) av nedanstående övningar.

IMG_2468-0

”Burpees over buddie”, 5 st – Dvs lika jäkla jobbig som en vanlig burpee, men du skulle dessutom hoppa ÖVER din partner. (Här var jag livrädd att jag skulle trampa Lina på ryggen?! Särskilt i slutet när jag var rejält trött).
”Air Squats”, 10 st – Ännu fler knäböj utan vikt, alltså.
”Clap situps”, 15 st – Här hakade vi i fötterna i/mittemot varandra och körde situps där man ”high fivade” sin partner med båda händerna, varje gång man kom upp.
”Lunges”, 20 st – Utfallssteg.

Och som sagt, sedan så många varv man bara orkade, av detta, på en kvart. Att 15 minuter kan vara så lååångt?! My god..?!

Det kändes som att man åt HELA tiden!
Just här ett mellanmål med bl.a. kalkon och avokado. Jag vågar inte ens räkna efter hur mycket energi och vätska som gick åt under dagen..?? Det var som att stoppa ner mat / mellanmål i ett stort svart hål…! Här förstår man verkligen hur viktigt det är att äta ordentligt och bra mat, för att kroppen ska orka!

IMG_2500-0

Efter chockstarten med crossfit, skulle jag köra boxning.
Alltså, sååååå jäkla roligt!!! Det här var helt klart mitt favoritpass under dagen. Lika nervös som jag var när jag kom in i salen, lika endorfin-stinn och glad var jag när jag gick därifrån. Wow!!  Tur att öronen finns, annars hade mitt leende gått hela vägen runt huvudet! Lina (som även här var min partner) sa att:
– Malin, det här är din grej! Det bara lyyyser om dig, när du kör!”  🙂

bloggerbootcamp

Passet innan lunch var ”Barre Moves”.
Jag hade, ärligt talat, inget minne av att jag hade bokat det här. Troligtvis tänkte jag att jag skulle ta något lugnare efter de två första, intensiva passen.
Det var en blandning mellan yoga, funktionella övningar och balett, där man hade en stång/skaft som hjälp. Mycket rörlighet och balans. Och det är säkert ett kanonbra pass, men det kändes lite…eh… annorlunda och ovant.

Instruktören nämnde att man bör ge det åtminstone 3-4 gånger innan man egentligen ”vet” vad man tycker. Och det kan säkert ligga något i det. Exakt samma tips brukar jag ge de som testar yoga. Ett pass säger sällan så himla mycket.

bloggerbootcamp-2

Tre pass efter startskottet var lunchen en välbehövlig och välkommet inslag!
Det där med svart hål, som jag nämnde. Jösses, vad hungrig jag var. Och törstig – det kändes som om man drack hela tiden! Efter maten hade vi en lite längre paus innan pass fyra. Välbehövlig paus också.

Ungefär 50 minuter senare var det löpning på schemat.
Jag kände mig ”hemma” och bekväm. Tanken med passet var ju att ”alla kan springa”. Upplägget var bra. En lugn, kort jogg. Lite tips på hur man skulle hitta sitt ”inre tempo” och hur man lär sig hitta OLIKA tempon. Sedan ytterligare en kortare jogg, bort till en fotbollsplan i närheten, där Ida (instruktören) förklarade upplägget för ett sk. ”Beep-test”. Som vi sedan fick prova på.

IMG_2525-0

Alla kunde ju vara med och anpassa sig tempo i teorin.
Personligen ville jag inte maxa efter den lite tuffare starten på dagen, så jag avslutade efter (för mig) en ganska enkel nivå 4. Däremot blev det ju lite omedvetet en ”tävling” bland de bästa i gruppen ändå. Imponerande Elmina var med bland de sista).
Men trots allt; ett bra upplägg om man vill testa sig själv och t.ex. har barnen med sig. Det är ju lätt, då man bara behöver en kort sträcka för att köra testet. 🙂

På tillbaka-joggen stannade vi till och Ida pratade lite om löparstyrka.
Om man fick välja mellan att köra tung styrketräning på gymmet och explosiv styrka utan vikter (ex.vis övningar som ”draken”) så rekommenderade hon att man valde det senare (som löpare). Och att fokusera på baksidan. Tjejer är ofta väldigt starka på framsida ben, vilket gör att svagheten på baksidan gör att vi får problem med säte/ischias/vader och hälsenor.

IMG_2527-0

Efter löpningen var det en föreläsning med Sofia (Upp och hoppa).
Där hon förklarade hur man skulle bygga upp ett eget Mediakit och vad man skulle tänka på, när man kontaktar företag. Upplägg och idéer som är ganska långt ifrån min ”kunskapsbank”, men därför också väldigt intressant att lyssna på!

Sista passet var Yin Yoga, även här kände jag mig ”hemma”.
Ganska skönt på sätt och vis. Och en fantastisk avslutning på dagen! Men samtidigt önskar jag att jag hade vågar utmana mig själv ÄNNU mer, genom att ha valt pass som jag inte har testat innan. T.ex. Annika Sjö´s Jive-pass. Jag hade troligen varit rätt ”lost” vad gäller koordinationen, men vad hade det spelat för roll…?! Lätt att vara efterklok. 😉

IMG_2506-0

På kvällen var det lite prisutdelning, mat och mingel på hotellet.
Kycklingsallad från Max (…) som faktiskt överraskade mig positivt! Lime-dressingen var toppen över i:et! Dessutom bjöds det med Ben & Jerry´s-glass! Såå god! Och ett musik-quiz på det. Jag kunde intron på ”MacGyver” på 2 sekunder. Är det något jag ska skryta med, egentligen…?? Haha! 😉

IMG_2513-0

En fantastisk helg på alla sätt och vis!!
Även om passen är fantastiskt roliga och gör att jag är öm ÖVERALLT (!) idag…. Så är det ju det sociala som gör det hela extra roligt! Grymt kul att träffa alla bloggtjejer, vars bloggar man läser om regelbundet, resten av året.  Tusen tack, alla finingar! Det här gör vi om! 🙂

IMG_2464-0

Helgens: ”I wish”!

Varför, varför, varför gick jag inte på det här passet?! Embrace the mud! Sååå min grej ju! 😀

Foto: traningsevent.se / uppochhoppa.se(En del av) Foton(a): traningsevent.se / uppochhoppa.se

17 tankar om “Blogger Boot Camp 2015 – The whole thing! :)

  1. Pingback: 4 sätt att hitta träningsinspiration! | Rund är också en form - Trail & Träning

  2. Pingback: Blogger Boot Camp & Veckans träning! | Rund är också en form – Trail & Träning

  3. Pingback: Mitt 2015 – Del 1 Första halvåret. | Rund är också en form – Trail & Träning

  4. Vilken helg du verkar ha haft, så kul att testa på något nytt och träffa människor som tycker om samma saker….lite avis…;) Kram Cia

  5. Låter som en jätterolig dag 🙂
    Just Annika Sjöös jive-pass har jag testat, och även om jag brukar ha svårt att hänga med i aerobics/dans etc så gick det faktiskt bra att hänga med där. Det var skitkul och precis lagom svårt, så får du fler chanser testa gärna det.

  6. Vad härligt allt låter! Nästa gång kommer du säkert våga gå ännu mer utanför din bekvämlighetszon även fast det verkar som att du gjorde det ganska mycket redan den här gången! 🙂

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com-logga

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s