Schuuuschi…! Och progressivt när det är som bäst!

IMG_2564

Friday, friday, mina vänner!
Veckan har, som vanligt gått galet snabbt. Med tanke på hur kass känsla jag hade i början på veckan, känns det som att jag har lagt ett par riktigt bra ”senaste-dagar” bakom mig.
Tempot på jobbet har ökat en aning, men det har ändå varit produktivt. Igår var jag och ett par arbetskamrater inne på mässa i Åhaga och passade då på att köra en fantastisk sushi-lunch inne i Borås! 🙂

IMG_2581

På eftermiddagen var jag helt opepp till träning…
Men hade ju trots allt packat ner kläder (En bra början, när man känner på sig att man inte kommer vara jättesugen). Velade in i det sista, men bestämde mig (trots onsdagens backintervall-pass) att jag skulle ut och springa. Det tar liksom emot att träna inomhus, när solen lyser.

IMG_2580

Tassade iväg och första km var GALET sega.
För att inte tala om protesterande vader (fullt förståeligt, efter backarna dagen innan). Slet ordentligt ända fram till ca 4,5-5 km, men då hände plötsligt något. Varje km som rullade på, gick i något högre tempo utan att jag behövde ”göra något”. Som om kroppen bara matade på av sig själv. Sista (och 11:e km) gick SNABBARE än mitt 5 km-tempo, utan att ansträngningen var så himla mycket högre. Lovely!

Så efter två dagar löpning; fredags-MYS med barnen!
Ha en skön fredag, alla!

IMG_2579

7 thoughts on “Schuuuschi…! Och progressivt när det är som bäst!

  1. Vad härligt med progressiv löpning när det liksom bara rullar på. Hade en liknande upplevelse nu i veckan och blir alltid lite förvånad efteråt. 🙂

Kommentera

