Lördag – Utan gränser

Det verkar gå någon slags ”våg” bland bloggare där ”alla” uppger skenet att av älska måndagar.
Åh, en nystart, yeay!  Gillar ni det, på riktigt…? Alltid? Förlåt. Det är klart att ni får göra det. Jag är bara nyfiken. 🙂 Hur som helst; Själv är jag ingen måndags-människa. Alls. Vissa måndagar kan vara bättre än andra, visst.
Vad gäller vardagarna upplever jag att det roliga brukar ”peaka” någonstans runt torsdag, för egen del..!

Med det sagt är det ändå något extra skönt med att vakna en lördag.
Inte känns någon press eller stress. Att inse att man inte har någon tid att passa. Man kan ligga kvar en stund (eller typ hundra…!) extra och gosa med barnen.
För att sedan fundera över om man ska träna eller inte? Bara om jag verkligen vill. Oftast vill jag det, just för att jag har all tid i världen. Vissa dagar vill jag inte göra någonting eller ”bara” ta en lugn promenad och då är det helt ok också. 🙂

Lördag – Utan gränser. Utan krav.
Frukost i lugn och ro! Har ni en bra lördag? Vad tycker ni om helgen?

IMG_2608

18 thoughts on “Lördag – Utan gränser

  1. Njae måndagar är ingen favorit. Visserligen starten på veckan men bara jobbig på nåt sätt. Jag gillar däremot tisdagar, då har veckan kommit i gång och snart är slut;-) för jag gillar helger, min återhämtning, inget jobb bara vara. Lördagar är långfrukost för oss, i stugan, ingen press på att göra något!

  2. min grej med måndagar är nog att jag verkligen avskytt dem förut, så det är liksom en konsekvens av en rejäl ansträngning. nu gillar jag dem automatiskt. men – ingen måndag går upp mot en riktigt bra fredag!!

  3. Ping: Livet är inte en transportsträcka från helg till helg | Om du var mina träningstajts – hade du varit svettig nu

  4. Älskar också lördagar. Bästa dagen att vakna upp på. Men när måndagen kommer är jag också nöjd faktiskt. I alla fall när jag har haft en helg där jag har fått slappna av, ta det lugnt och ladda batterierna. Då är måndagen mer än välkommen eftersom jag gillar vardagen väldigt mycket också. Alla dagar har sin charm på något vis! 🙂

  5. Ping: Vad man bör göra en söndag klockan 7 | Träningsblogga

  6. Jag älskar helg! Och gillar vardagar.

    Har en mycket relaxad och skön helg. Efter såna kan jag tagga till lite extra för måndag, men om jag haft en intensiv helg kommer måndagen alltid för fort!

  7. Måndagar äger. Man är mentalt utvilad efter helgen och dessutom får man om man har skött sin träning föregående vecka den efterlängtade vilodagen i veckan!

  8. Jag har alltid lite småångest på söndagskvällar över att måndagen kommer men sen tycker jag det är ok sen när måndagen är igång igen. Måndagar o tisdagar hämtar jag på dagis o har längre kvällar, så för mig är onsdagar ”värst” eftersom jag då i allmänhet jobbar länge. Torsdag likaså, men sen är det ju nästan helg igen. Ha en fin helg nu!

  9. Så skönt med helg, så välbehövligt efter veckans slit. Den här lördagen är min. Jag har sovit länge, satt på mig skönaste kläderna och snart ska jag på retreat. En dag utan måsten.

    Hoppas din helg blir toppen!

  10. Jo men visst är tex torsdagen en betydligt bättre dag än en måndag!! Men måndagen går oftast snabbare än de andra dagarna, därför kan det vara en bra dag 😊 Men jag har ingen söndagsångerst som jag hade förr!
    Idag är vi i Stockholm och shoppar lite (med min 17 åring, du kan bara tänka dig 🙂 Ha en fin dag! Kram Cia

Kommentera

