Grit Strength – Oh…My…God!

Jag kan inte komma ihåg hur länge jag har varit sugen på att testa det?
Lääänge… Men trots det har jag aldrig fått tummen ur. Har varit bokad ett par gånger, men har på något märkligt sätt alltid lyckats hitta något annat som passade liiite ”bättre” (väl) just där och då. Igår blev det äntligen av! Mitt första Grit Strength-pass!

Högintensiv styrketräning med vikter, var ungefär de jag visste.
Och nog var det högintensivt alltid..! Body Pump släng dig i väggen!!
Jag är ju relativt van att köra tung styrketräning i gymmet och brukar känns mig ganska stark. Men att köra det i det här tempot…. Waaah?!

Instruktören var bra!
Peppande men ändå tydlig med att det var viktigare med rätt teknik i DITT EGET tempo, än att hänga med ”alla andras” tempo. Jag försökte verkligen hitta ett eget, jämnt tempo men trots det kände jag hur illamåendet kom och gick. Mest kom, faktiskt…

Knäböj, knäböj med skivstång, knäböj med explosiva upphopp, knäböj med roterande hopp med viktplatta i famnen.
Utfall, utfall med skivstång, sidoutfall. Hjälp mina beeeeen…??!! 😮

Och så frivändningar och hundratals (kändes det som) armhävningar på det. Jag som är galet svag i armhävningar…! (Just för att jag aldrig gör dem).

Känslan efteråt?
Helt ärligt…  (och ärlig ska man ju vara); Jag kunde inte bestämma mig för om jag älskade det eller om jag hatade det. Lite som med tunga benpass i gymmet och/eller tuffa intervaller – Hatkärlek liksom! Men det lär garanterat bli fler bokningar, så det är väl ett bra tecken? 🙂

12 thoughts on “Grit Strength – Oh…My…God!

  1. Ping: Mitt 2015 – Del 1 Första halvåret. | Rund är också en form – Trail & Träning

  2. Ping: Lucka 6 – Nära döden upplevelse… | Rund är också en form – Trail & Träning

  3. Ping: Bokar tider till höger och vänster | Träningsblogga

  4. Har hört att det ska vara jobbigt det där passet. Låter som ett riktigt hat-kärleks-pass. Men kanske att det skulle bli mer kärleksfullt om du går dit fler gånger?! 😉

  5. Hur känns det i benen såhär efteråt då? Lät som om det är soffläge en vecka framöver :-S

    Jag får sån grym träningsvärk i låren om jag kör tung styrka att det blir i princip helt omöjligt att träna på nästan en vecka. Förmodligen hade jag vant mig om jag hade gjort det ofta, men jag drar mig för det eftersom jag liksom sabbar resten av veckans träningschanser om jag drar till med ett sånt pass…

    • Jodå, jag har typ ont överallt…. Haha! 😀
      Jag brukar tänka som du. ”Undviker” ofta tunga benpass just för att det ”förstör” löpningen, åtminstone 2-3 dagar efteråt. Egentligen kanske man borde köra det mer ofta istället, som du säger..?! 😛

  6. Jag känner verkligen igen mig. Jag höll nästan på att döö, hahaha! Vi fick testa på massa pass i skolan när jag gick i Luleå, för att känna på, men främst att se de olika ledarskapsstilarna(man hade ju nästan full kontroll på sig själv, hur skulle man kunna notera ledarskapet 😉 ). Fy fan säger jag. Skrattar för mig själv, tufft som bara den 😀

Kommentera

