Att öka från start…

Det känns som att jag är inne i ett flow nu.
Eller rättare sagt, muskler och flås är inne i ett flow. Det knäpper och knakar lite i både fötter, knän och höfter. Inte så att det gör ont-ont, men det känns som att jag skulle behöva backa lite grann i en vecka eller två. Det är ju så tråkigt bara… Men jag VET, jag bör och jag ska. 😉

IMG_2755

Med det sagt; Jag körde en ”avslutande” (?) runda igår.
Benen kändes pigga. Någon slags superkompensation tycks ha infunnit sig efter Blogger Boot Camp (?) Första halvan (ca 6,5 km) gick (för) fort. Benen pinnade på och flåset kändes bra till och från (mest till).

IMG_2754
Sista halvan fick jag betala för min iver.

Det blev segt som tusan och det kändes som att jag hade svårt att få tillräckligt med syre. ”Naturligtvis” stötte jag på en av tjejerna i löpargruppen just då. Hon undrade glatt om jag ville hänga med henne på milspåret.
Eh… anyday, but not today. 😛 Jag lufsade med henne dryga km innan hon vek av in på Vildmarksleden. (Jag var ganska avis, men ville inte sinka henne, då hon var pigg och fräsch).

puss-traildog  Det här är nog den mest överhängande”risken” man tar, när man försöker ta en ”Groupie” med en överexalterad traildog. Hm… Jag blev nog liiite renare i alla fall (?) 🙂

Jag lyckades slutligen skrapa ihop 13 km ”trailporr”.
Varav första halvan gick nästan 1 minut snabbare per km, jämför med andra halvan. Vi kan väl säga att det första var ”snabbdistans” och sedan blev det dryga 6 km (!) nerjogg…? 😉

7 thoughts on “Att öka från start…

  1. Härligt med flow i löpningen! Bilderna på dig med vovven är ju bara för sköna!

  2. Läser och njuter.
    Njöt inte själv idag. Förbannat hårdpackad snö, dödligt hal is, blöta och lera from hell… under dryga 16 km idag. Dog en smula, men har nu återuppstått efter två hembakta kanelbullar (hört att det är något av det bästa i återhämtningsväg)!!

  3. Haha, ja men det är ju klart att det VAR det som var ditt upplägg. Visst? Det tror jag i alla fall 🙂 Härligt med flowet. Förstår verkligen det där med att det är svårt att bromsa när en borde… Så himla tråkigt att vara förnuftig ibland :/

Kommentera

