Legday – Oh, that legday..!

Den där berömda ”dagen efter”, ni vet…!
Och då menar jag inte dagen efter något vin-drickande eller one-night-stand eller så, utan den där berömda dagen efter ett benpass.
Oh my, vad det ömmar i benen. 😮 Inget nyhet egentligen, då träningsvärken brukar komma som ett brev på posten! Aj aj! Jag känner mig som en ank-pingvin-mix som vaggar fram. Haha!

Hade fundering efter bencurlen, att även ge mig på marklyft det här passet. Men helt ärligt; Det hade inte G.Å.T.T…! Benen kändes redan då helt slut och darriga. Att jag fixade sprinter starts i TRX:en som sista benövning, var en väldigt (!) oväntad bonus. Inga extra vikter, mer än min egna kroppsvikt. Men ändå; Explosivt och mjölksyra- och flåshöjande!

  • Knäböj med skivstång: 3×10 reps.
  • Knäböj i smithen: 4×10 reps.
  • Benpress: 4×10 reps.
  • Utfall i smithen: 4×8 reps/ben.
  • Bencurl: 4×10 reps.
  • Sprinter starts i TRX:en: 4×10 reps/ben.
  • Ben/knäuppdrag mot magen (hängande), 4×10 reps.

legday

7 thoughts on “Legday – Oh, that legday..!

    • Bra fråga. 🙂 Jag körde något lättare vikter ”fritt”. (Jag är mer fokuserad på teknik än tyngd där än så länge).
      I smithen kan jag lägga på lite vikt och köra tungt, men ändå få lite hjälp med stabiliteten. 🙂

Kommentera

