”Riktiga” traillopp!

Det är så himla kul att det dyker upp nya traillopp i Sverige!
För några år sedan fanns det inte så många att välja på. Sedan drog Salomon Trail Tour igång och efter det har det ”ploppat” upp fler och fler lopp med fokus på skog, natur, backar och lera!

(Näst) Senast i raden var Österlen Ekotrail.
Jag var ordentligt sugen på att springa, men det får bli ett annat år. Nu upptäckte jag av en slump det senaste tillskottet. Ett lopp i Nackareservatet, mellan Hellasgården och Saltsjöbaden. Addnature Amazing Trail. som har premiär 16 juni i år.
Valen är 10 resp. 21 km där halvmaran innebär 99 % småstigar. Hur ljuvligt låter inte det?! Inga grusvägar. YEAY!  🙂

Fotona Trailporren lånade från amazingtrail.se

6 thoughts on “”Riktiga” traillopp!

  1. Österlen kommer att bli grymt! Jag längtar nästan ihjäl mig! Lovar att rapportera så att du vet om det är värt att satsa på till nästa år. Annars finns ju världens bästa traillopp i Stävie…. 🙂

  2. 3 maj går det ett traillopp hos mig i Tuve (hisingsparken)! 😀 kommer du och springer med mig om jag är hemma? Jag bjuder på fika efteråt! 😉

Kommentera

