Påskafton – I goda vänners lag!

Förrätt:
Fröknäcke med getost, sparris, rödlök och groddar. Hur gott som helst!!

IMG_2937

Det bjöds på massa god mat!
Grillade majskolvar, ”påskshot”, skinka, kyckling, rostad parmesanpotatis, gräslökspannacotta och mycket annat gott.

påskmat

Efterrätt:
Glass,marräng, jordgubbar (!) banan, marshmallows och hemmabakade chokladkex!

IMG_2938

Alla påskkärringar, påskgubbar och påskkaniner fick varsin skattkarta och gick på jakt!
IMG_2953

Vi vuxna spelade sällskapsspel, ”Pratmakarna”.
Det var längesen jag skrattade så mycket..!! Kramp i magen och jag lär bli (minst) 3 år äldre!

påskspel

Avslutningsvis var det påskbrasa. Spännande en stund, tyckte barnen.
Men efter 10 minuter sprang de omkring som stollar på åkern och lekte ”jage” istället…. 😀
Hoppas ni har haft en bra påsk?

IMG_2955

4 thoughts on “Påskafton – I goda vänners lag!

  1. My Goood vad god mat! Parmesanpotatisen måste jag ge mig på, och chokladkex lät jättegott.
    Såg härligt ut med brasan oxå, det är så terapeutiskt att titta på en eld tycker jag 🙂
    God fortsättning!

Kommentera

