Vårkänslor – Blåsippor och ormar!

Det kanske är våren som gör det?
Eller så är jag bara inne i ett löparflow just nu?  Precis när jag ger mig ut känns kroppen galet seg. Alltså vi pratar seg, SEG, S.E.E.E.G…! Och jag tänker att ”det här kommer aldrig gå!” (Fantastiskt bra, mental träning va? *harkel*) 😀

Min kropp har ju som vana att vakna till först vid ca 5-6 km.
Någonting har hänt. De två senaste rundorna har det släppt redan efter 2-2,5 km. Och samma sak hände igår!
Mina föräldrar var gulliga och passade barnen en stund och jag tänkte att jag skulle ta en kortare runda, bara för att komma ut och röra mig en stund. Den korta rundan blev längre. Och längre. Och ytterligare lite längre.

Såg blåsippor för första gången i år! Så vackra!
Och det är faktiskt tredje gången bara den här veckan (!) som det rasslar i gräset jämte mig. Troligtvis ormar som ligger och solar, men som tur är har de haft vett att ringla iväg istället för att bita mig. Uppskattas! 😉 Och förvånansvärt nog har jag inte blivit rädd (!?) utan mest tänkt: ”Jaha, där var en orm till.”  Vad har hänt…?!? Haha!

Visst, jag erkänner att det bitvis var lite flåsigt.
Däremot inte sådär jättejobbigt som det borde ha varit. (Med tanke på kuperingen och tempot). När jag efter rundan tittade och såg att varje km hade gått lite snabbare än den förra. Ända till sista km, som blev den snabbaste. Häftig känsla att kroppen liksom matar på och inte ”dör” på slutet..!

Om det (delvis) beror på vädret och det faktum att vårkänslorna spritter i kroppen, vågar jag inte svara på. Jag njuter bara! Om den där mega-sega känslan i början på rundan kan ge sig bara, så hade det varit ännu trevligare. 😛
Istället för den där ”kortisen” på 4-5 km, som det var tänkt, hann jag med 8,6 km. Härlig extra bonustid därute i terrängen – tyckte både jag och Love!

9 thoughts on “Vårkänslor – Blåsippor och ormar!

  1. Blir inte så lite avundsjuk på din känsla för att springa, vill också komma dit! hur gör du för att hålla koll på tid och tempo? Någon särskild app du gillar bäst? Har du någon favorit för intervaller? Tänker att det är smart att följa ett program om man som jag vill börja vilja springa och inte bara minnas sista rundan med skräck! =)

Kommentera

