När det inte blir som man tänkt sig…

Jag hade verkligen sett fram emot lite Nordvärmlandsled!
Men natten mellan fredag och lördag sov jag dåligt och vaknade med huvudvärk och ömmande hals. Neeeeej..! 😦 Tog en värktablett, vilket hjälpte något. Framför allt mot huvudvärken, men i övrigt var kroppen inte alls med. Typiskt.

Samtidigt försökte jag acceptera läget.
När man är sjuk och har ont i halsen ska man INTE träna. Punkt! Istället försökte jag njuta av Värmland i övrigt. Och jag hade trots allt fått till en runda på fredagen. Tur i oturen att jag kom iväg då, trots att jag kände mig mosig efter tuppluren. (Eller också kanske kroppen försökte säga något redan då?) Fast nä, jag kände ju inget när jag väl kom ut.

Tog försiktiga, luuugna (!) promenader.
Hittade en skogsdunge som lätt hade kunnat vara tagen ur ”Jordskott”…!!

Den gamla damen njöt av stillheten (precis som vi andra).

Gamla härliga detaljer!

Björkskog. Och mer ”jordskott”…!

Love hittade en snöhög och försökte gräva en egen grotta.
You can´t take the Husky (part) out of the traildog. 😉

O

Och jag passade på att baka blåbärspaj! 🙂

IMG_3154

11 thoughts on “När det inte blir som man tänkt sig…

  1. Ping: ”Nordvärmlandsleden – We have a problem!” | Rund är också en form!

  2. Jag tycker ofta att det är just så, att precis innan man bli förkyld så gör man ett pass som känns skitlätt, och sen kommer förkylningen som en blixt från klar himmel. Som om kroppen gör slut på alla krafter på det där sista passet, vilket får det att kännas hur lätt som helst.

  3. Ping: Foton till bloggen – Mobil eller kamera? | Rund är också en form!

  4. Vilka ljuvliga bilder! Mindre ljuvligt med krassligheten, men jag tycker du fick vänt det till något bra…. som blåbärspaj tex 😛
    Kram och sköt om dej!

  5. ”Jag känner mig för trött och hängig för löpning så jag bakar en blåbärspaj istället”. Det är creddigt! 😉

Kommentera

