Del 3 – Sju saker jag vill göra i framtiden!

Det här var ett betydligt svårare ämne tycker jag..!
Jag tänker (faktiskt) inte så ofta på framtiden. (Gör ni det?) Visst, jag kan planera en bit fram kanske. Men som den där frågan man kan få på en arbetsintervju: ”Var ser du dig själv om fem/tio år?”

På den brukar jag förmodligen (?) se ut som ett frågetecken och svamla fram något som jag ”övat in” och som låter bra. För helt ärligt, jag tänker sällan så långt. Kanske på gott och ont? Precis som i träningen, planerar jag sällan. Jag går på känsla. Magkänsla. Så även i livet. Men any-hooo… Jag får ju försöka få ner lite punkter i alla fall. 🙂

fjällmara

  1. Lära mig fotografera (”På riktigt”) – Detta är ett intresse som vuxit fram de senaste åren. Minns en kille som älskade att fotografera allt och alla när jag gick på högstadiet och det var nog många av oss som mest tyckte att han var ”konstigt”. Men nu fattar jag. Häftig känsla när man hittar det där fantastiska ljuset, eller det perfekta i det operfekta.
  2. Hoppa fallskärm! Jo men alltså. Jag och min höjdskräck…. Så hur tänker jag?! Haha! Men ändå har jag ett sug på att testa detta. Jag inbillar mig (…) att jag inte skulle ha lika ont av höjden när det blir så orealistiskt högt. Eum…(?!)
  3. Landa (mer) i mig själv.  Hur ska jag förklara det här då..? Jag har ju nyss fyllt 35 och märker att jag oftare och oftare känner att jag är nöjd. Jag känner mig lugn, behöver inte hävda mig, inte brusa upp. Jag är lugn i mig själv. För någon som alltid varit temperamentsfull och rätt blyg, känns det fantastiskt de stunder/dagar jag hittar den där känslan. Önskar jag hittade den ALLTID. 🙂
  4. Springa i fjällen! Alltså, det här kommer jag att göra. Det vet jag! Frågan är bara när jag får tummen ur och om jag bestämmer mig för att göra det tillsammans med någon annan (social grej) eller om jag känner mig redo för ett fjäll-lopp? Den som lever får se.
  5. Våga göra något riktigt oväntat! (Som även förvånar mig själv).  Vad? Jag vet inte riktigt. Bara att jag skulle våga göra något som får både mig själv (och kanske andra) att säga: ”WOW! Hon vågade..! Fantastiskt!”
  6. Få ”sniffa” på mina framtida barnbarns små huvuden. Finns det något som luktar så gott som bebis?!  🙂
  7. Äga/bo på en hästgård! Minns med värme i hjärtat min älskade, älskade sköthäst som gick bort för många år sen nu. Jag har ju ridit efter det, men känslan blev aldrig riktigt densamma, när han inte finns där i stallet… Men saknar ändå känslan när man hittar en häst som man verkligen klickar med. En dag, hoppas jag…

hästtjej

Nästa inlägg blir: ”Sex ord som beskriver mig”.

14 thoughts on “Del 3 – Sju saker jag vill göra i framtiden!

  1. Nummer 2. Ba gört! Du har helt rätt i att du inte kommer vara höjdrädd när du hoppar. Har några elever varje år som på frågan varför dom är där svarar ”för att bota min höjdrädsla”. Svaret är alltid ”välkommen, hoppas du älskar det men höjdrädslan får du ta tag i någonannanstans”. Jag känner få som är höjdrädda när dom tittar ut från ett flygplansfönster … och känslan är samma även i frifall. Det är som en karta under dig. Men det är frihet upphöjt i 100.

  2. Lovely lista och härlig inställning till livet. Jag tänker inte HELLER så mycket framåt… men ehrm, måste väl göra det nu snart om jag också ska skriva listan haha.

  3. Jag helgillar din framtid – det där med att landa i sig själv. När gör man det? jag gör det liksom hela tiden, för att inse att nästa gång landar jag mer. Man blir kanske aldrig klar?

  4. Roliga listor du bjuder på!
    Hur gamla är dina barn egentligen? Eftersom du redan tänker på barnbarn. 🙂
    Jag kan i och för sig också se fram emot det trots att det säkert dröjer 20-25 år minst.

      • Vi får hoppas att det dröjer lite till då. 😉
        Men håller med om att bebisar är det mest underbara som finns och jag kommer nog också börja längta efter barnbarn snart eftersom vi inte ska ha fler barn själva.

  5. Jag är nog som du. Tänker inte så himla mycket framåt. Det blir som det blir. Sen finns det såklart saker man vill göra, men överlag är jag nog ganska mycket här och nu. Lite bakåt och den närmsta tiden framåt. Trivs bra här 🙂

Kommentera

