Starta lugnt efter en förkylning, var det ja…

Varför är det så himla svårt att hålla igen?
Det är nog en himla tur att jag aldrig har skadat mig ordentligt. Att träna lugnt eller köra rehab hade varit jäkligt jobbigt. För även om jag tänker att jag köra lugnt. Och/eller bara små muskelgrupper för att känna efter hur kroppen mår, så finner jag mig själv där i de tyngre övningarna. WHY? Vad är det jag inte fattar?! 😛

Min plan var att köra armar och kanske lite core.
Tja… Ni ser ju nedan. Det blev rygg och lite ben (också). Relativt tungt dessutom, även om det förvisso inte var maxstyrka (med tanke på antalet repetitioner). Men förvånansvärt bra känsla, trots de höga vikterna. Man kanske kan vila sig i form liiiitegrann, även när man är sjuk?  (Ok, ett ”bad statement”). Men ni förstår nog att det bara är en snabb tanke.

Summa Summarum: Om jag nu ska lyssna på kroppen (och det ska jag ju).  Så var det nog ok med lite tuffare pass, trots allt (*peppar peppar). Det känns i alla fall bra, så här dagen efter. Även om jag har träningsvärk. Som så ofta, efter ett litet styrketränings-uppehåll. 😉

  • Baksida axlar (liggande) i CC: 4×10-12 reps.
  • Sittande smal rodd: 4×12 reps.
  • Latsdrag: 4×8-10 reps.
  • Tricepspress i CC: 5×8-10 reps.
  • Axlar: (Sidolyft-rotation-press), hantlar: 4×8 reps.
  • Benspark: 3×12 reps.
  • Bencurl: 4×10 reps.
  • Fällkniven: 4×10 reps.
  • Rygglyft m. medicinboll: 4×10 reps.

vikter2

5 thoughts on “Starta lugnt efter en förkylning, var det ja…

  1. Jag gjorde tabben att träna för snabbt efter att ha varit sjuk för några veckor sedan. Gjorde att jag blev dålig igen och fick vara borta ännu längre från träningen :S

  2. Jag är livrädd för att skada mig och behöva sluta springa och rehaba mig för att komma igen. Vet inte om jag fixat det eller bara lagt av? Hoppas jag aldrig behöver få reda på det!

  3. Det är ju jättesvårt att ta det lugnt när man inte känner sig sjuk. Jag är jättehes just nu och har lite hosta men tränar ändå. Smart? Nej, men jag mår ju bra och orkar prestera. Nu har jag visserligen inte sprungit några hårda pass. Det tror jag kroppen protesterar emot.

  4. Peppen efter sjukdom alltså… Jag förstår precis vad du menar, men med löpningen är jag bättre på att ta det lugnt och känna in kroppen under några pass innan jag öser.

Kommentera

