Ekotrail Österlen – I guess we´ll be seeing eachother!

Medan jag kämpade i Skatås igår hade loppet ”EkoTrail Österlen” premiär.
Ni anar inte hur sugen jag var på det här loppet tidigare i vinter. Jag älskar Österlen! Vi har varit där flera somrar och lär åka dit fler gånger. Jag har faktiskt t.o.m. vandrat/fikat vid parken runt Christinehofs Slott, där start och mål var.

När jag läser om alla som var där ångrar jag mig nästan.
Att jag inte var där. Jag borde varit där. Fast tja… Med facit i hand hade jag ändå inte fixat en halvmara just igår. Så ingen förlust just den här gången, egentligen. Men ändå. När jag läser alla racerapporter i bloggar och på facebook inser jag att jag verkar ha missat något extraordinärt…!
Vilket gör att jag blir ÄNNU mer sugen! Man borde kanske anmäla sig till Anno 2016..? 🙂

Blogginlägg om loppet hittar ni hos bl.a. Sarah, Anna och Ingmarie.
Ingmarie sa att jag hade ä.l.s.k.a.t. det! Är hon övertygad, är jag det. 😉

 Foto: Ola Örnberg

14 thoughts on “Ekotrail Österlen – I guess we´ll be seeing eachother!

  1. Jag har sprungit Ecotrail i både Bryssel och Paris – Bryssel var halvtråkigt med ganska mycket förorter och asfalt medan Paris var desto häftigare då sträckningen gick från Versailles till Eiffeltornet. Men Skåne är ju snäppet vackrare!

Kommentera

