Del 4 – Sex ord som beskriver mig.

 

 

En del av delarna i den här list-serien är svårare än andra.
Som den här. Jag fastnade rätt många dagar. Satt och stirrade på inlägget och kom bara på stödord. Förstod inte hur jag skulle sätta det på pränt. Svåååårt!

Ungefär som jobbintervjuns ”Beskriv dig själv”. Alltså, jag känner väl mig själv rätt väl. Men att däremot sätta ORD på den personligheten / sig själv är svårare… Jag hoppas att ni får en bild av mig. Inte bara svammel. När jag läste igenom punkterna tyckte jag mig hitta en röd tråd. Men det är väl så? Det är väl sällan man hör till ytterligheter på skilda håll (Som t.ex. snäll och elak). Ni fattar nog…? 😉

  • Empatisk
    Jag märker lätt hur människor mår, utan att de behöver säga något. En period var jag inne på att läsa till socionom eller liknande. Mår verkligen fysiskt dåligt när jag upplever orättvisor eller ser någon bli mobbad/retad.
  • Drömmare
    Jag drömmer och tänker mycket. Ibland kanske för mycket…. 😛 Samtidigt tycker jag om att drömma. Det har alltid varit lite utav en ”flykt”, ett andningshål. Något som jag tycker om att göra, även om jag inte alltid förverkligar drömmarna.
  • Ärlig
    Är sällan konflikträdd. Säger vad jag tycker och tänker. Vilket kan uppfattas som lite jobbigt ibland, tror jag. Jag försöker ju att inte bara kasta ur mig grejer. Det är skillnad på att vara ärlig och ”brutal”.
  • Envis
    Tja… På gott och ont, måste jag väl säga. Ibland är jag oerhört stolt över att jag står för en sak, när jag väl har bestämt mig, eller när jag tror tillräckligt mycket på en sak! Sen finns det väl ögonblick när man undrar varför man inte bara kan välja att släppa saker…. Haha!
  • Introvert
    Jag har fått uppfattningen att många upplever mig som extrovert. Att jag pratar mycket och är social och glad. Och jodå, det är jag. Framför allt när jag känner mig bekväm i situationer. Men om man hade sett eller känt mitt yngre jag; mitt tonårs-jag, så hade ni förstått vad jag menar. Och förstått vem jag fortfarande ÄR, innerst inne. Som jag skrev ovan. Jag tänker mycket. Känner efter mycket. Funderar mycket. Mycket pågår i mitt huvud som ofta stannar just där. Och hamnar jag i obekväma situationer står jag gärna i ett hörn och iaktar. Avvaktar. Utan att, för den saken skull känna mig utanför. 🙂
  • Känslomänniska
    Är ofta glad. Blir lätt arg. Gråter lätt. (Djur och förlossningsprogram. Uja…!!) Skrattar många gånger varje dag. Vissa dagar är det känslomässig berg- och dalbana. Jobbigt ibland. Men oj, vad tråkigt det hade varit om det hade varit en gråskala veckorna/åren igenom.

Nästa gång: ”5 saker som gör mig rädd”.

IMG_7842

 

15 thoughts on “Del 4 – Sex ord som beskriver mig.

  1. Vilken bra lista! Jag gillar verkligen den här listutmaningen, riktigt kul att få lära känna dig (och några andra) lite bättre! 😀

  2. Kul lista! Känns som man ”lär känna” dig bättre för varje del av den där listutmaningen som du skriver om. 🙂

  3. Svårt det där med att beskriva sig själv positivt. Tänk att det är så mycket lättare att ta fram sina negativa sidor! Jag är väldigt mycket nr 6 på din lista 🙂 Kram Cia

  4. Det var en spännande lista och ja det är väldigt svårt att beskriva sig själv, oftast är det lättare att säga det negativa! Jag är väldigt mycket nr 6 🙂 Kram Cia

Kommentera

