Grillad vattenmelon med jordnötssmör!

På riktigt. Hur gott lät inte det?
Satt och kollade på repriser av Tina Nordströms Sommar-program och där gjorde hon just detta. Grillade vattenmelon. Mixade 0,5 dl jordnötter och tillsatte lite vatten och salt. Det ska fortfarande vara ”crunchy”!
Sa jag salt? Japp, söt vattenmelon och salt jordnöt. T.o.m. i tanken kan jag tänka mig att det ”gifter sig” GALET BRA. Eller hur?  ”En blandning av sött och salt”. När har Lasse Berghagen haft fel liksom? (Haha!) 😉

Det blir till att testa i sommar! Jag har tidigare testat vattenmelon och fetaost tillsammans (har ni inte testat så gör´t!). MAGISKT!
Har ni testat melon och jordnötssmör?

vattenmelon

Foto: Amelia

7 thoughts on “Grillad vattenmelon med jordnötssmör!

  1. Mums vad gott det lät! Får lov att provas i sommar.
    Vattenmelon och feta är super kombo! 🙂

  2. Haha! Jag tyckte det Löt alldeles fruktansvärt äckligt och trodde att du skojade med rubriken först! 😉

  3. Oj, det bara måste vara gott! Det hör man ju!
    Angående melon och fetaost – har du testat detta?
    Skär vattenmelon i stora bitar, dela en lime eller två och häll saften över. Smula fetaost och rostade pinjenötter.
    Jösses, så gott!

Kommentera

