Lättlurade hjärna!

Det var inte så längesen jag såg över April månads träning.
Där kunde jag ju bara konstatera att styrketräning fått stå tillbaka ordentligt! Jag hade varit mer sugen på vårlöpning helt enkelt. Men nu, med ganska många km i benen börjar det kännas lite slitet. Inte så att det gör ont någonstans, men jag inser ju hur bra varierad träning är för mig!
Att min kropp behöver en blandning, om man ser på det långsiktigt. Hade jag bara sprungit (som väldigt många ändå gör) hade det nog inte dröjt särskilt länge innan knän, vader, hälsenor eller höfter hade börjat gnälla ordentligt. Så jag lyssnar. Och kör mer varierat igen. 🙂

Det är inte särskilt ofta jag kör fredagspass.
Jag vet att det är poppis att ”flasha” med ett fredagsfys i sociala medier, men jag brukar faktiskt föredra fredagsmys efter en hel arbetsvecka. Igår blev dock ett undantag. Favoriterna rygg och axlar fick sitt! Plus att jag la till sex set med bänkpress också.

Förmodligen hade jag förträngt det faktum att jag bara TRODDE att jag kunde fixa 40-42 kg sist, när känslan var så bra.
Min hjärna fick, av någon anledning, för sig att jag faktiskt HADE klarat det. Lassade på 40 kg och jag hann köra en repetition innan jag insåg; SHIT, vad tungt det här var?! (Och gick ner till 37,5 kg igen…) Haha! Snacka om att mycket sitter i huvudet. Men så persade jag ju (igen)…  Är hjärnan dum glömsk, får kroppen lida. 😉

IMG_3622

* Latsdrag: 4×10-12 reps.
* Baksida axel i CC (liggande): 5×10-12 reps.
* Drag till hakan, skivstång: 3×10 reps.
* Rotatorcuffen, hantlar: 3×10 reps.
*Axellyft, viktskiva, framåt: 4×8 reps.
* Sittande rodd: 4×10 reps.
* Framåtlutad, bred rodd, skivstång: 4×8 reps.
* Bänkpress: 1-10-8-6–5-8-6 reps.

+ Lite yoga, höftböjare och säte.
+ Foamroller på ITB-senorna. AJAJ! 😦

10 tankar om “Lättlurade hjärna!

  1. Pingback: Mitt 2015 – Del 1 Första halvåret. | Rund är också en form – Trail & Träning

  2. Jag är ofta övertygad om att jag kan stå på händerna, men vi kan väl bara konstatera att du är BETYDLIGT närmare att ta 40-42 kg i bänkpress än jag är att kunna stå på händerna 😀

  3. Oh jag har slarvat så mycket med styrketräningen på sistone att jag skäms. Tycker ju egentligen att det är JÄTTEKUL och JÄTTEBRA och så vidare. Varför är det så jäkla svårt ibland asså? Bra jobbat!

  4. Härligt fredagsfys där! Ett grymt sätt att inleda helgen på, men jag föredrar att köra fredagsträningen på morgonen istället. Så är man redo för fredagsmys direkt efter jobbet sedan!

  5. Jag brukar ta mitt fredagsfys efter fredagsmyset. Det blir tämligen lugnt men funkar faktiskt (vi snackar lite loj yoga eller liknande alltså) 🙂

  6. Haha ja ibland lurar man sig själv. För egen del är jag emellanåt helt övertygad om att jag kan gå ner i split, men hittills har det aldrig lyckats. Jättekonstigt att man ens kan få får sig att det skulle funka, bara sådär 🙂

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com-logga

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s