Vanemänniskan!

God morgon. Här sov hela familjen till klockan nio imorse.
Skönt! Efter den här långhelgen är det fullt förståeligt (och behövligt)! Igår kändes det lite bättre. Lilleman fick i sig lite spagetti, smörgås och chips utan att klaga över magont (allt för mycket). Han har fått behålla det och känns allmänt piggare.

Nu på morgonen har han klagat lite över magont igen, men är fortfarande piggare.
Vi avvaktar och ser hur det går. Han behöver troligen gå på toa och det kanske har ”låst” sig lite mentalt där… 😦

På tal om toabesök; (Haha! Eller inte)…
Jag inser att jag verkligen är en vanemänniska. Dagens frukost bestod av ungefär samma sak som de senaste 5-6 månaderna. Med några undantag såklart. Men i det stora hela kan man nog konstatera att: Jag fastnar under en period med en viss typ av frukost och mellanmål. Sedan äter jag den en längre tid (hur länge brukar var lite olika) och sedan tröttnar jag helt. Typiskt periodare alltså.

Äter ni samma varje dag eller varierar ni?

5 thoughts on “Vanemänniskan!

  1. Samma här också. Varierar mellan två olika, men mest en och samma. Min känsliga mage är kinkig och blir bråkig om jag äter annat. Men såklart kan det bli annat nån enstaka gång under året. 😉

  2. Skönt att det verkar gå på rätt håll för er lille! Vad gäller maten är jag sjukt enformig vid frukosten – det är ALLTID naturell yoghurt med müsli.Och det konstiga är att jag aldrig blir trött på det. Middags- och lunchmaten vill jag däremot gärna variera, men absolut inte frukosten.

  3. Same same varje dag. Utan min gröt blir jag ledsen och kinkig! Den enda gång jag äter något annat är när jag bor på hotell. Då har jag en speciell hotellfrukostrutin. Och den är likadan varje gång…..

Kommentera

