Alternativ träning – Bra! Men…

Jag inser att jag borde vara glad över att jag kan träna över huvudtaget.
Och det är jag. Till stor del. Samtidigt känner jag mig smått deppig och omotiverad när jag kliver in i gymmet… Senaste passet blev nog det mest ostrukturerade på länge. Och det säger inte lite, med tanke på att jag i princip aldrig planerar vad jag ska köra förrän jag står där bland vikterna.

Den här gången kändes det mest som att jag gick omkring planlöst.
Förvisso kändes seten bra, vilket (förmodligen) är huvudsaken:

* Sidoböj med tung hantel, 4 set/sida.
* Sittande smal rodd, 5 set.
* Militärpress, 4 set.
* Bänkpress, 7 set.

Det positiva med passet var att jag klarade 3×3 reps på 40 kg i bänkpressen!! Sist ”råkade” jag ju köra 1 repetition på samma vikt, av misstag. Haha! Mycket sitter i huvudet. Och nu vågade jag testa! YEAY!
Ännu häftigare känsla när man inser att man kan köra 12-15 repetitioner på 30 kg. Något jag för ett halvår-år sedan knappt klarade alls. Och då har jag inte ens fokukserat särskilt mycket på just bänkpress/ bröst. Däremot var jag nog extremt klen i den muskelgruppen, så ”bästa” utgångsläget… 😉

Avslutningsvis 60 minuters Yin Yoga! Lovely!
Som vanligt. Men jäklar var stel jag var i mina ljumskar….?! Det har jag inte tänkt på tidigare, men så har jag fuskat med yogan senaste månden. Det straffar sig direkt, uppenbarligen…

.

6 thoughts on “Alternativ träning – Bra! Men…

  1. Grymt bra jobbat! Heja heja!
    Jag är imponerad av alla som alls kommer iväg till gymmet. Jag har svårt att komma iväg när jag väl kommit hem, om det inte handlar om att gå ut och springa. Kör min träning hemma, så mycket det bara går, alternativt i vårt pluttgym på jobbet. Borde kanske bli bättre på att hänga där…
    Du inspirerar!

Kommentera

