Maj i siffror!

Trots att jag inte har kunnat springa på över en vecka,
innebar det ändå totalt 86 km i löparskorna. En månad med 100-130 km brukar vara ganska normalt under sommarmånaderna, men under vårmånaderna var detta ganska ”normalt”.  Och som sagt, trots en vecka ”kort”.

Det innebär nog egentligen att jag sprang lite väl mycket under april (112 km) och nu i maj, så det är väl (tyvärr) inte helt chockerande att jag har fått någon typ av överansträngning
Det är lätt att vara efterklok, men det är lite lätt att bli lite ”carried away” när allt flyter på bra och man inte har några känningar. Det är ju då allt känns så jäkla kul…!

Jag inbillar mig dessutom att bristen på yoga kan ha haft med saken att göra (också).
Just nu kör jag försiktiga promenader, spinning och tåhävningar/lätt stretch. Not as much fun…

 

maj-2015

10 thoughts on “Maj i siffror!

  1. Överansträngning är supertrist, men å andra sidan. Det hade kunnat gå vägen ju. Och testar man inte vet man inte. Eller nåt. Hoppas det går över fort i alla fall. 🙂

  2. Lugna promenader är inte fy skam men inget att jubla över när man vill så mycket mer! Hoppas att du snart blir bättre. Kram Cia

  3. Hoppas det ger med sej snart med överansträngningen! Och jag vet, så sjukt svårt att stoppa sej själv när det känns bra fast en vet att en kanske borde. Förmodligen en sån där sak en aldrig helt kommer lära sej😉

Kommentera

