4. En träningsform jag inte förstår.

Midsommaraftons morgon!
Vaknade redan klockan halv 8. Varför sover inte kroppen längre när den kan…? Snor och hosta kanske har den effekten? 😛
Med lite tid över fortsätter jag på utmaningen. Ni får läsa i kapp när ni är klara med sillen, jordgubbarna, midsommarkransen och har hoppat runt som en liten groda. Är du inte gift,  plocka 7 sorters blommor vet ja´..!

midsommar

Så… En träningsform jag inte förstår?
Att… Gå… Inomhus… På löpband… Varför man det?! Och innan jag kastar sten i glashus (för det har hänt enstaka gånger att jag har gjort det också); gör man det som/ i samband med en kort uppvärmning, fine.
Men när man kommer till gymmet och ser någon som traskar på bandet. Och som sedan står kvar när man själv är klar med styrkepasset. Personen går fortfarande i samma (ofta ganska lugna tempo) en timme senare.

Jag har sett detta fenomen även när det är strålande vackert väder ute?
Alltså… Varför går man en timme inomhus i ett halvmörkt, svettluktade gym, på ett band (där man inte kommer någonstans) när man KAN gå en timme utomhus i solen? Please explain..!

Ett inlägg i den här utmaningen. #uppochhoppaijuni

 

7 thoughts on “4. En träningsform jag inte förstår.

  1. Jag tror det finns flera anledningar. Rädsla (tyvärr), pollenallergi, om man varit skadad och är orolig för ojämnheter och i vissa fall kanske av bara gammal vana. Men visst, tråkigt ÄR det. Inte ens jag grejade det efter hamstringoperationen. 😉 T.o.m handcykel är roligare. :-O
    KRAM

  2. Jag har gått (går) på löpband inomhus, men inte sakta och alltid så gör jag annat på gymmet också :). Jag går utomhus också ibland lugnt ibland inte.
    Kanske personerna inte vill gå ute kanske dem vill komma bort från nåt för ett tag, jag vet inte …
    Anyway glad midsommar på dej!

    Kram

  3. Hahaha, förstår hur du tänker 😀
    Har tänkt samma med såna som springer på löpband. Fast det var nog innan jag lärde mig att det är lätt att göra intervaller och så på löpband… Annars tänker man ju: löpning är väl HERREGUD bäst utomhus! Men det har visat sig att alla inte tänker så. Märkligt.

    • Fast just intervaller kan jag förstå att man kör på band. Det är väldigt lätt att hålla koll på tempo och tid/längd. 🙂
      Däremot att ”bara” gå… Det händer ju ingenting! Det måste ju bli tråkigt?

Kommentera

