Att vara sista människan på jorden.

Midsommardagen! Hur mår ni?
Jag mår faktiskt något bättre. Inte bra, men betydligt bättre än igår. Jag vågade prova en kort, lugn (!) promenad med Love. Det var sol och ljummet i luften, redan när vi gick ut vid 10-tiden! Hur ljuvligt är inte det? Fast ett dygn för sent egentligen. Men nu ska vi inte vara petiga… 😉

Nu bor jag ju inte inne i centrum, varken på någon storstad eller mindre stad. (Har hört att Stockholm blir nästintill öde och man känner sig lite som sista människan på jorden?)  Men känslan av att vara ensam var rätt påtaglig just idag. Antingen var alla grannar bortresta, eller bakfulla (eller både och?) 😛

Dryga halvtimmen var vi ute och förmodligen tyckte Love att det var alldeles för kort.
Hon drar oerhört sällan iväg och de få gånger hon har fått för sig att göra det, kommer hon tillbaka så fort man ropar. Idag – STÄNGDA öron!! Det måste ha varit något spännande spår hon fick upp för hon drog rätt in i skogen.

Ropade flera gånger och blev mer och mer frustrerad.
Med den här förkylningen och hostan hade jag INGEN lust att köra offtrail och leta vovve!! Jag var på väg att ge upp och traska hemåt.
”Hon kommer garanterat hem så småningom, eftersom hon inte gillar att vara ensam ute”, tänkte jag. Precis när jag tänkte det kom hon springande. Från andra hållet. *suck* Inte kan man bli arg när hon väl kommer heller, men jag var väl inte supertrevlig. Hon fick gå fot hela vägen hem! Ibland är det hårt att vara hund. 😉

Lite foton från dagens tur:

 

9 thoughts on “Att vara sista människan på jorden.

  1. Bakfulla var de nog, cyklade en hel del på tidiga timmar i Uppsala både på lördagen och söndagen och det var nästan inga bilar ute, supersmart att de inte satte sig bakom ratten i alla fall!

  2. Busiga vovve! Men bra fin!
    Fina bilder du tog. Finns så mycket vackert att njuta av nu och jag kan faktiskt gilla en promenad mer än en löptur just därför.

Kommentera

