Del 8 – Två (nåja…) bra filmer!

Det har ju blivit någon typ av konstig ”dubbelutmaning” här, eftersom jag inte var färdig med den tidigare. Men sånt är blogglivet. Dessutom är den här inne på målrakan, så snart slipper jag förvirra er.
Egentligen är det ju strunt samma om det hör till en lista/utmaning eller inte. Ofta är ämnena ganska intressanta. Så i vilken ordning de kommer i… Tja, who gives a damn. Eller…? 😛

Nästa del av den första listan är: ”Två bra filmer”.
Jag älskar att titta på film. Och följer otaliga serier. (Fast just nu saknar jag någon riktigt bra, då vi inte kan ha Netflix här hemma. Sugen på ”House of cards”, då jag är ett fan av Kevin Spacey)! Men film var det. Inte de allra senaste kanske men…

  • ”1408” – En riktigt bra film. Obehaglig, unpredictable och med en liten extra twist på slutet..! Mix av tre:
    1. John Cusack
    2. Skräck
    3. Psykologisk
  • ”The notebook” – Bästa filmen ever! Blir lika berörd och känslosam varje gång jag ser den! Mix av tre:
    1. Ryan Gosling
    2. Längtan
    3. Människo-öden

Foto: blu-ray.com

 

Oväntade (?) bubblare på listan:
Plus att jag hade extremt svårt att hålla mig till endast två filmer. Herregud, jag menar; Hur många finns det inte som är bra (på olika sätt). T.o.m. med dessa nedan tillagda finns det ju MASSOR av andra bra filmer! Haha!

  • ”Alien vs. preditor” – En film som jag, som yngre, inte alls trodde jag skulle tycka om (då jag inte är en jättestort scifi-fan). Men såg just den här många gånger!
  • ”Eternal sunshine of the spotless mind” – Alltså, märklig..(!) Men ändå tänkvärd. Hur mycket mentala spelar roll. Och så gillar jag filmer som är lite udda sådär. (Varför skulle jag annars följt serien ”Lost” slaviskt i sex säsonger…)
  • Shutter Island” – Udda var det. Och man vet inte riktigt om det som händer är verkligt eller inte. Psykologiskt (igen).
  • Blood diamond” – En av få filmer som jag tycker är bra i genren ”krigsdrama”.
  •  ”Baksmällan-filmerna”.  – Om jag behöver skratta. Jag kan förstå om vissa tycker det är lite ”too much”, men det är sällan jag skrattar så mycket som till dessa…!! 😀

Vilken är din favoritfilm? *nyfiken*

 

3 thoughts on “Del 8 – Två (nåja…) bra filmer!

  1. Ah, vad svårt att komma på filmer nu när jag vill skriva ner några 🙂 När jag var yngre såg jag ”Girls just want to have fun”, jag har nog sett den en miljon gånger och den var såååå bra och killen i filmen var såååå snygg 🙂 Nu tycker jag om många filmer, helst gråtisar! Någon som jag ser med jämna mellanrum är ”Stekta gröna tomater” 🙂 Herre gud, tycker hon inte om något nytt :)…tänker du nu hehehe Jag kommer inte på någon på rak arm, liksom!!
    Kram Cia

  2. Jag kan verkligen rekommendera House of cards ifall du inte sett den. Men film var det ju… En av mina favoriter är Titanic. Gråter varje gång, fast jag vet vad som ska hända och kan typ hela handlingen utantill…

  3. Det finns massor av bra film, men i min värld är 1408 INTE en av dem. Smaken är som baken… Första gången jag såg (i alla fall medvetet) Ryan Gosling var i ”Lars and the real girl” – en underbar film som så många tycks ha missat. Just i den filmen är Gosling kanske inte sitt läckraste jag – men så bra! Tänker att om du gillade ”Eternal sunshine…” så kanske du kan prova ”Lars…” Inte alls lika egentligen, men det är något med stämningen ändå.

Kommentera

