Inte starkare än den svagastes länken.

Återbesök hos naprapaten – check!
Min vad fick ytterligare en välgörande värmebehandling, samt massage. (Det gör fortfarande lika ont längst ner på vaden, nästan vid vristen. My god, vad stel jag är där?!)

Sedan fick jag göra knäböj och utfall ”under lupp”.
Knäböj gick bra. Utfall med vänster ben gick bra. Utfall med höger gick…eh…inte lika bra. Som jag skrev för inte så längesen är det sällan jag kör utfall. Jag nästan undviker det, just för att jag känner mig ”dålig” i den övning. (*himlar med ögonen åt mig själv*)
Jag var dessutom tydligt svagare på höger sida. Vingligt som tusan och knät föll inåt betydligt lättare. Vilket i sin tur resulterar i att foten ”viker ner sig” och…ta da… påverkar insida vad.

REHAB:
1. Uppstärkning av höft!  (Framför allt höger sida).
2.(Fortsatt) stretch av baksida lår/säte och…
3. …babysteps med löprundorna och (fortsätta) lyssna på kroppen.

höft

Annonser

7 thoughts on “Inte starkare än den svagastes länken.

  1. Ping: Min kortsiktiga plan – på en höft. | Rund är också en form – Trail & Träning

  2. Rehab är bra! Och ibland riktigt kul. 🙂 Det går lite fram och sedan lite bak och efter det tar man det stora klivet, hoppet framåt. Lycka till! Det kommer att bli kanon

  3. åh dom där hatade-älskade höftmusklerna alltså. Min glutens medius är den klenaste i världen just nu. Rehab är värsta pain in the ass, men vi får peppa varandra. Gör vi det blir vi starkare och sen kan vi springa som tokar igen 😀 jihuu!

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s