Ett oväntat Juni.

Juni månad blev inte alls som jag hade tänkt mig.
Tidigare i vår, när långpassen duggade tätt, hade jag funderingar på att köra Råda Ultra Natt. Ett ultralopp som INTE går på asfalt, utan på mjukt elljusspår.

Efter Linnémaratonet som var drygt ett maraton (ca 45-46 km) var jag nyfiken på vad min kropp klarar. Om jag kunde spränga fler mentala gränser! Men tyvärr blev det inte alls så… Jag har för bråttom, för snabbt och pajade vaden istället.
Jag är fortfarande arg på mig själv, men inser att jag förmodligen (tyvärr!) hade varit lika korkad om jag hade fått spola tillbaka tiden. Det är så jäkla lätt att tassa på när det känns som att det går bra.

juni15

Dessutom var jag förkyld med halsont i en vecka under juni månad.
Vilket i sig gör att det enda löppasset jag fick till gav ett ganska stort procentuellt utslag. I övrigt, mest promenader och styrka. Lite yoga. För lite yoga, skulle jag nog säga.
Nu är det juli. Jag önskar att jag kunde säga ”nya tag”, men då jag fortfarande har känningar i vaden/vristen blir det lugnt ett tag till. Fokus på styrka, yoga och rehab. Och förmodligen en del promenader med Lovisen.

På sätt och vis kanske jag ska vara nöjd med det. Att springa i högsommarvärme är ju inte min grej. Att traska är nog bättre för mig, rent fysiskt. Även om jag mentalt sååå gärna hade velat springa…! 😛

2 thoughts on “Ett oväntat Juni.

  1. Ja det blir inte alltid som man tänkt sig. Jag har haft en liknande juni här. Först skulle jag cykla Tjejvättern, men blev förkyld. Sen blev det sommarväder och då ville jag simma, men då fick jag världens halsont/feber/skit som fortfarande håller på. Så störigt när man faktiskt har gott om tid att träna men inte kan.

Kommentera

