Årets första dopp!

Ingen kan väl ha undgått att det är varmt?
Därför behöver jag inte förstärka just det. Igår var hela familjen på stranden. Det händer inte varje dag. Jag är verkligen ingen badare. Inte så att det behöver vara 25 grader i vattnet. Bara temperaturen kommer upp i åtminstone 18-19 grader är jag mer än nöjd. Däremot är jag inte någon fisk i vattnet, rent generellt.

Jag tycker om att åka båt och vara nära vatten. Men inte så mycket att vara I vattnet… När jag väl badar är det rätt skönt, det erkänner jag. Så förmodligen låter jag mest flummig nu när jag försöker förklara? Någon kanske känner igen sig? 😛

Tidigare på dagen hade vi varit nere i Göteborg och shoppat.
Äldsta sonen hade hittat en gummibåt inne på XXL som han ville köpa för egna pengar. Sagt och gjort. Det var många engagerade när den skulle sjösättas. Ingen nämmnd, ingen glömd. (Bröder och pappa…)! 😉

Det där med att jag inte trivs i vattnet förresten…
Jag funderar på om det kan ha något att göra med föräldraskapet? När jag var yngre badade jag ofta redan i april/maj och berättade för alla som ville höra (och inte höra) att det minsann INTE var kallt (trots att jag hackade tänder och hade blåa läppar)…

När jag numera befinner mig på stranden, blir jag mest uppstressad.
Jag försöker hålla koll på ungarna, som springer åt alla håll och kanter! Det ska hoppas från hopptorn och bryggor. De ska se vem som vågar gå ut till vattnet går till halsen. Osv osv. Slappnar man av en kort sekund känns det som att vad som helst kan hända. Inte avslappnande för fem öre.

Hoppas ni har det bra i sjön/havet!
Hälsar fröken ”ruins everybodys´ summer-mood”…? 😉

7 thoughts on “Årets första dopp!

  1. Fniss, känner igen mig totalt. Som liten kunderna minsann bada fastän det var superkallt. Nu har man som sagt fullt upp med att hålla koll och ärligt talat, så har jag blivit lite mera ”bekväm”. Jag vill gärna att det ska vara en njutning att bada, inte något jag ska plåga mig igenom. Gissa om jag lyckades förvåna mig själv när jag insåg att jag både var sugen på och dessutom hade anmält mig till Tjurruset. Jag och lera upp till hårfästet!? Vad är det här 😉

  2. Behöver jag säga vad jag tycker om bad och sim?? Jag har inte uppskattat sommarbad ute sedan jag var barn men så kom simningen in i mitt liv … det gav sommaren en helt ny dimension. Och med våtdräkt på blir det lite skonsammare för oss frusna själar.

  3. Jag saknar att Kunna ligga och slumra i solen för att sen vakna svettig och gå och doppa sig för att sen slumra lite till. 🙂

  4. Du är inte ensam om att ha fått ett annat förhållande till bad/stränder sen du fick barn. Jag älskade att vara på stranden förr, kunde ligga och läsa/bada/slumra hur länge som helst. Men nu sen dottern har blivit stor är det ju bara att jaga och hålla koll hela tiden, inte ett dugg avkopplande! Det är inte alls samma grej. Ska jag njuta på stranden måste jag vara där själv, annars är det ingen avkoppling.

Kommentera

