Att inse när man inspireras (och inte).

Det pratas om det med jämna mellanrum.
Hur man påverkas av de bloggar och instagram-konton man följer. Om man känner att man blir stressad eller irriterad över vissa typer av inlägg/bilder, så är det bättre att välja bort dem /avfölja.
Jag gjorde ett ”röjande” för ett tag sen, ibland de bloggar jag följer. Men ändå var det flera jag tvekade med att ta bort. Egentligen var de varken stressande eller irriterande. Dessutom hade jag följt en del av dem länge, så det kändes lite dumt att klicka ”följ ej”. Därför blev de kvar.

När jag går in på min feed på bloglovin, märker jag ändå hur jag väljer bort de bloggarna/inläggen. Klickar på ”markera som läst”, fast jag inte har läst dem.
Väljer att läsa andra inlägg. Vissa bloggar läser jag varje dag (eller flera gånger varje dag) och det är nästan så jag aktivt väljer att inte kommentera varje gång jag läser, med risk för att känna mig som en ”stalker”… Haha! 😀

Igår fick jag äntligen tummen ur.
Körde på den hårda vägen:

”Läser jag verkligen den här?” Hm…? Nja…  V.e.r.k.l.i.g.e.n…?? Nä.”

Om nej, ta bort! Fick lite ångest över vissa, men efteråt kändes det mest skönt. Att veta att jag rensat ordentligt i mitt flöde. Nu finns det bara bloggar där, som jag verkligen känner att jag vill läsa. Som ger mig något. Som antingen är: Informativa, spännande, igenkännande och/eller roliga. De som ger mig inspiration på något sätt!

Nu skulle jag bara behöva samma sak på instagram också. I sinom tid… 🙂
.

bloglovin

12 thoughts on “Att inse när man inspireras (och inte).

  1. Good for you! Jag har väldigt många i min lista som liksom ‘bara finns där’ fast jag aldrig läser dem 😉

  2. Ja det måste göras ibland. Märkt att jag också har ett gäng som jag bara trycker läst på hela tiden!

    Btw…nu när jag vågat mig in i löpningens värld igen hade det varit kul att boka in en springdejt snart. Jag vill börja ge mig ut mer i terrängen nu 😃

  3. Själv blev jag så digitaltrött och störd på mig själv för nån dag sen, att jag till och med avinstallerade instagramappen. Jag har kollat den liksom tvångsmässigt, och till och med när jag varit ute och promenerat har jag kollat på den jäveln istället för på omgivningarna. Där går gränsen. Skärpning! Så den fick åka. Kommer säkert att kolla flödet på datorn emellanåt, men jag vill inte ha den så lättillgänglig i telefonen längre. Vill uppleva världen på vanligt vis istället 🙂

  4. Känner igen mig grymt mycket! Får separationsångest när det gäller vissa, men ändå trycker jag på ”markera som läst” gång på gång. Har också rensat nu och det känns så härligt att BARA ha sina favvisar i flödet 😀

Kommentera

