Hästsommar!

Det är nog inte ovanligt. 
Att hjärnan (omedvetet?) ställer in sig på ”semester-mode” redan INNAN man har gått på semester. Den här jobbveckan har gått relativt snabbt ändå, men det har hela tiden blivit mindre och mindre att göra. På torsdagen kände jag:
”Nä, dyker det inte upp något akut idag, så tjuvstartar jag min semester redan imorgon”.

Said and done! Igår var min första semesterdag.
Det känns obegripligt att jag har 4 veckor ledigt framför mig. Samtidigt förstår jag att om jag råkar ”blinka lite för länge”, så är den över. *poff*

Första dagen tillbringades bl.a. ute hos vänner.
Vi bor själva på landet, men de bor på landet – med HÄSTAR! Något som ligger högt i kurs hos mina barn. Särskilt hos äldsta sonen som har haft 6 veckors häst-abstinens, då ridskolan har uppehåll. Han har räknat ner dagarna till ridlägret, som börjar nästa helg (”äntligen”). 😀 Efter ridturen blev det fredagsmys. Tacos. Såklart! I goda vänner lag.

Hade ni en bra start på helgen?
.

2 thoughts on “Hästsommar!

Kommentera

