Fight cancer and run!

Det dyker upp fler och fler lopp, i och med Sveriges löparboom.
En del av dessa väljer att fokusera på en god sak. Vet man att en stor del av pengarna skänks och verkligen gör nytta, kan man  springa de där km med extra lätta steg och hjärta.

Den 19 september är det dags för andra upplagan av ”Fuck cancer and run!” i Göteborg. En av initiativtagarna till loppet är Cecilia Hedström, som själv säger att hon har löpningen att tacka för mycket.

Forskningen räddade mitt liv och löpningen mitt kropp och psyke.

Man kan välja 10 km, individuellt eller stafett och alla kan vara med! Eller årets nyhet; 5 km ”gåing”.  Det finns även barnlopp (1500 m) och knattelopp för de minsta (400 m).
Överskottet går till Jubileumsklinikens Cancerfond, som förra året fick över 78.000 kr!

Budskapet är aldrig att man måste bli snabb, komma först eller prestera något mer än att bara försöka. Fokus är alltid på långsiktig hälsa!

Det är verkligen så!
Visst kan man som löpare motiveras av mål där man ska bli snabb som en örn eller stark som en björn. Men i slutändan är det ju bara en balanserad, glad, hälsosam kropp som är det viktiga.

Om bara min vad är hel och fin tills dess, kommer ni hitta mig i Frihamnen den 19:e!
Ses vi? 🙂

8 thoughts on “Fight cancer and run!

  1. Tyvärr inte, krockar med syrrans bröllop annars är det precis den typ av lopp jag letat efter på sistone!!

  2. Wooohoo! Blev förvirrad först och trodde det var mitt inlägg 😀 Vi måste ju styra upp något på plats om det är så att vi alla tuffingar är på en och samma plats samtidigt!

Kommentera

