Outside the box!

Det finns ofta saker man vill testa.
Men samtidigt aldrig får tummen ur att göra. Dels för att man är lite rädd. För att det är ”outside the box”. Utanför ens komfortzon. När Annelie och jag spontan-bestämde vår socialrunda, ställde hon frågan:

– Har ni någon sjö i närheten”. Jag bekräftade att det fanns en relativt stor sjö i närheten, i tron att hon hade egna planer att simma, senare på kvällen.
”- Vill du låna våtdräkt?” stod det plötsligt på skärmen.
Tänkte direkt: WHAT?! Är hon inte klok? Nej, tack. Aldrig i livet!
På något oförklarlig sätt såg jag istället den här meningen formas på skärmen:
”- Jag är på väg att skriva ”ja” nu, för jag är lite nyfiken. Men herregud, fixar jag det??
Vänta nu. (VEM SKREV DET???) 😮

Det räckte med den där lilla glutten av nyfikenhet, för att hon skulle tolka det som ett: Ja!
Så… Det blev simning på djupt vatten igår. Just att ge mig ut i sjön hade jag (förvånansvärt nog!) inga bekymmer med. Att jag var så lugn förvånade t.o.m. mig själv!
Fast nu hade jag ju sällskap. Kanske hade jag nojat ur fullständigt, om jag varit själv. Sett både sjöodjur, monster-hajar, gäddor med sylvassa tänder och döda människor på botten som hade ryckt tag i mina ben…

Annelie gjorde sitt bästa med att visa mig frisim.
Att säga att jag SIMMADE är nog att ta i… Haha!  Medan jag viftade med armarna och fick ett par kallsuper, kunde jag i alla fall lita på våtdräktens flytförmåga. Det kändes tryggt!

PS. Att ta på mig våtdräkten var det roligaste (!) jag har gjort på länge. 😀 MY GOD, vad tajt..?! Man känner sig supersnygg med en kroppsstrumpa-a-la-catwoman + en sexig kondommössa och glasögon. Här försöker jag snyggt visa ett crawl-tag, INNAN jag ens satt foten ner i vattnet. Jag misslyckas totalt.

14 thoughts on “Outside the box!

  1. Ping: Resan stark 1 år! – Resan stark

  2. Ping: Mitt 2015 – Del 2 – Andra halvåret | Rund är också en form – Trail & Träning

Kommentera

