Mina mål – 2015 !

Ibland många andra utkast hittade jag ett med rubriken. ”Mina Mål 2015”.
Jag filade på det i början på året, men avvaktade med att publicera det, för att jag inte var riktigt säker på vad jag ville får ut av året. Lite kul att läsa så här i efterhand. Eller ja, i efterhand förresten. Året är ju inte slut ännu, så vissa mål kan jag ju fortfarande klara. Men med en trilskande vad, känns det som att en hel del kommer få läggas på is.

********************************************************************************

.
Efter att ha funderat (inte bara senaste dagarna, utan under en längre tid) har jag skrivit ner både en del utmaningar och mål för året. I det stora hela är jag ju nöjd med min kravlösa traillöpning. Det får mig att få fantastiskt bra; att bara kunna njuta! Vilket gör att grunden även under 2015 kommer bli långa, sköna trailpass. Samtidigt vill jag utmana mig till viss del under 2015.

Utmaningar som redan är bokade:
* Blogger Boot camp, 14 Mars. Mega-socialt. Nervös! –
CHECK!
* Billingeleden, 2 Maj. Långpass/socialrunda. Inte nervös. – CHECK!
Mina ”snigelvänner vet hur långsam jag är. 😛
* Risveden Terräng, 12 September. Redan anmäld! Third time´s a charm? – FÖRHOPPNINGSVIS.
* Testa MTB! Nappar på ett tidigare erbjudande; från Caroline! –  TYVÄRR AVBOKAT PGA SJUKDOM.
Hjälp..!?! (Vad gäller MTB-biten alltså.  Caroline är jag inte rädd för). 😉

Hälsomål under året:
* Äta betydligt mindre sötsaker. – EUM….
Inte sluta, för jag tror inte på förbud. Men uja, vad det har blivit mycket sött det sista…
* Yoga åtminstone två gånger i veckan. (Helst mer). – EUM….
Kort eller långt spelar ingen roll. Bara det blir av!
* Stå upp minst 2 timmar per dag på jobbet – CHECK! (De flesta dagar i alla fall).
(Har höj- och sänkbart bord som jag nästan aldrig använder).

try

Lopp jag gärna vill springa:
* 7 Mars: Skövde 6-timmars.  Inget km-krav, bara tid. Känns mentalt lättare.
* 21 Mars: Vårtävlingarna Skatås, 16 km. Sprang den korta för några år sen. Ett trevligt, mindre lopp!
* 25 April: Linnémarschen. Med arbetskollegor. Tanken var egentligen 42 km, men inser nu att jag ska springa Billingen helgen efter, så jag bör jag nog nöja mig med 21 km (?) – CHECK!
* 9 Maj: Borås Action Run? Lika bra tillställning som Gbg? Någon som vet?
* 5 Juni: Råda Ultra Natt (Lidköping). 6 timmars. Ultralopp som inte går inte på asfalt. Stort plus!
* 6 Juni: Skatås Ryggar. Testa 21 km? Eller fega och köra 14 km? (Men båda är en ”uppgradering”. Sist valde jag ju bara dryga 6 km. Men med avslutning i slalombacke, UPPFÖR, så var det jobbigt ändå). 😛
* 14 Juni: Tjejmarathon, 50 km på Knalle-leden. (Hindås-Borås)
* 15 Augusti: Prinsens minne, Halmstad.  21,1 km. Den omtalade prins Bertils stig. Den måste man ju se. Eller?
* 10 oktober. Göteborg halvmara/maraton. Sugen på en riktigt flack asfaltsbana, bara ”för att”. (Whaaat, vad händer?!)
* 7 november, Borås 6-timmars. Om jag inte hinner/kan köra Skövde. Eller om jag tycker om det, köra både och…? 🙂

***************************************************************************************************************
Vad gällde obokade, men ändå spännande lopp, ser det lite sämre ut bland ”checkandet”.
Jag sprang ju Premiärloppet i Skatås (det var visst inte med på min lista). 🙂  Linnémarschen blev också av! Sedan var jag mest nyfiken på Råda Ultra Natt, men den blev inte av, pga skadan. Skatås ryggar är ju en favorit sedan innan, men hade tänkt köra någon av de längre banorna i år.

Prinsens minne har jag varit nyfiken på i ett par år.
Det känns dock inte som att jag kommer återhämta mig tillräckligt för att köra en halvmara i tävlingstempo om knappt en månad. Göteborgs Maraton känns inte lika spännande längre. Jag hade nog ett svagt ögonblick här (?) 😉
Borås 6-timmars hade varit kul att prova. Inte ”kul” – som i springa runt, runt, runt, runt…. Haha! Utan mer kul, som i att se vad kroppen och knoppen klarar. Mer än vad man tror? Men återigen. Känner inte att jag har de långpassen i kroppen som jag borde ha inför ett sådant lopp. Och framför allt en hel kropp.

Nästa år ska jag försöka posta mina mål lite tidigare. 😛

10 thoughts on “Mina mål – 2015 !

  1. Tycker absolut att vi ska få till det där MTB-passet i alla fall! Tror du att vaden skulle klara det? Jag är ju äntligen frisk nu! 🙂

    • Tycker jag definitivt! Det fixar den. Det sliter inte lika mycket som löpning heller (inbillar jag mig). 🙂
      Nu är det lite tajt med tid närmsta veckorna. Ensam med barnen och sedan fjällvandring. Men framåt mitten av Augusti kanske?

  2. Kanske ganska smart att skriva sina mål för året när ena halvan har passerat. Blir mer realistiska mål då eftersom man vet mer om vad som är rimligt. Ett år är ju ganska lång tid ändå, där mycket kan hända under vägen.

  3. Ping: Det är oundvikligt att börja planera hösten när sommaren bara regnar bort hela tiden |

  4. Även om du inte postade dina mål tidigare så var det ju kul att läsa nu! Och lite kul med en halvårscheck sådär! Tror jag måste kolla min blogg om jag skrev några mål för året… Minnet sviker, haha 🙂

Kommentera

